2023. március 15., szerda

Március idusán

"Tűnt március nagy napja, szép tavasz,
 Mely fölráztad a szunnyadó erőket,
 Mely új tavaszok napját égre hoztad,
 Mely új remények ibolyáját fontad.
 Ó nagy nap, szép nap, légy örökre áldott,
 Hozz mindig új fényt, új dalt, új virágot!"

                                  (Juhász Gyula: Március idusára, részlet) 

*****

Utólag még egy kép, ez nem olyan ünnepélyes, de a szívemnek nagyon kedves. Kicsit régi, (Kislegény itt valóban kislegény) de mit tesz a véletlen? - piros-fehér-zöld.

9 megjegyzés:

  1. Érdekes módon a gyerekkorom ünnepe jut eszembe, mikor fehér térdzokniban (néha bokáig lecsúszva :D }, sötétkék rakott szoknyában mentünk az iskolai ünnepségre. Most nem hiszem, hogy lehetne térdzokniban ünnepelni... :))kimondottan zord-mord idő van itt, de ahogy elnéztem az időjárás jelentést, máshol is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bocsánat, Orsi voltam :)

      Törlés
    2. Én is arra emlékszem, hogy a tavaszi ünnepeket (akkor még április 4. is annak számított) kabát nélkül, egyenruhában ünnepeltük. Most olvastam éppen, hogy a Dunától keletre esik, van, hol az eső, máshol a hó. Bolond idők... Nem lesz ennek jó vége.

      Törlés
  2. De jó ez a kép a Kislegényről. A színei éppen illenek az ünnephez.
    Csendben telik a nap. Délelőtt főztem, de közben be volt kapcsolva a TV, és néztem a Nemzeti Múzeum előli ünnepséget. Az ittenire nem tudtam elmenni.
    Délután olvasok.

    VálaszTörlés
  3. Szeretem ezt a képet én is.
    Nekem is ilyen csendes a napom. Nálam a tévében krimi megy, de csak félig figyelek oda, ismétlés. Én most mirelit svéd húsgolyót (nálad láttam, megkívántam 😀) sütöttem sütőben és kaporszósszal ettem. Nem volt olyan finom, mint az eredeti, de azért jólesett.
    Kellemes olvasgatást kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Fülig náthásan, két köhögési roham között szédelegtem március idusán (is)... De már javulóban!
    Nekem is tetszik a kép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, ez nagyon nem jó! 🙁 Mielőbbi gyógyulást kívánok!!! 🌝
      Vigyázz magadra, mert helyetted más ezt nem tudja megtenni. Legyen jobb, szebb a mai napod!

      Törlés
  5. Évához nem engedett be a rendszer, ott akartam lelkendezni pedig, milyen jó lenne kipróbálni azt a svéd húsgolyót. Borka, ha van recepted sütőben sütéshez, légyszi, írd le. A kaporszószt azt tudom...:D Köszönettel Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy régebben és olcsóbban vett félkész, fagyasztott húsgolyó volt. Nekem csak az volt a dolgom, hogy a tepsibe tettem sütőpapírt, arra a gombócokat és az egészet betettem a 170 fokra felmelegített sütőbe. 20 perc és készen is volt.
      Most nagyon megdrágult, nem érdemes így venni.
      Az elkészítését nem tudom, de a neten (Nosalty) vannak receptek. Ha nyersen teszed be a sütőbe, akkor is így kell előkészíteni, de egy kis olajjal meg kell szórni és biztos, hogy több idő kell neki. Így elkészítve nem olyan olajos, mintha serpenyőben, olajban sütnéd ki.

      Törlés