2023. március 8., szerda

Kenyérke

Itthon készült tegnap délután. Reggel meghozták a kenyérsütőt, délután kipróbáltam és ahogy kicsit meghűlt, (nem a sütő, hanem a kenyér) már ettem is belőle. Jól sikerült, teljes kiőrlésű, a héja ropogós, a belseje puha és finom, a külleme, hát az nem a legcsinosabb, mert amikor kivettem, kissé összenyomtam és a ropogós héja megtöredezett. 
Meguntam, hogy olyan drága a kenyér és ráadásul sokszor amiatt kellett rendelnem élelmiszereket, mert elfogyott a kenyerem. Na, emiatt már nem fog fájni a fejem és talán lesz még annyi időm, hogy ez az ügyes kis masina behozza az árát. 
Apróság, de nekem ez az első itthon sütött kenyérkém. Szeretem.
 
Nagymamám  becézte így a kenyeret.

8 megjegyzés:

  1. Használd sokáig egészséggel! Süss vele sok fincsi kenyeret!
    Biztos ki fogod használni, nem kell aggódnod, hogy elfogy a kenyered, gondolsz egyet és már sütöd is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Remélem, így lesz. 😊

      Törlés
  2. Még soha nem sütöttem saját kenyeret, pedig milyen jó dolog.
    Mikor egyszer nagymamámmal elmentem egy rokonhoz tanyára Békécsabán, nála ettem kemencében sütött kenyeret. Milyen finom volt. Teljen a kenyérsütőben sok örömöd, és jó étvégyat a kenyérhez!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Az a helyet, hogy ez nem olyan, mint a kemencében sütött. Én is ettem gyerekkoromban, mikor vidéken nyaraltam olyan nagy kerek fehér kenyeret, az nagyon finom volt! Ez más és a cukromra való tekintettel nem fehér, hanem teljes kiőrlésű liszttel készült. A boltinál sokkal finomabb. 😀

      Törlés
    2. A billentyűzetemmel valami baj van, egyes betűket nem szeret, például a "z" betűt, de van még. Úgy kell püfölni, hogy már fáj az ujjbegyem. Régebben elég volt csak épp hozzáérni. Öregszik ő is és egy kicsit háklis. 😉

      Törlés
  3. Képzeld, én már a második kenyérsütőmet nyúzom. A régi is remek volt, de a "tekerői" elkoptak, meg bele is fáradt a sok dagasztásba. Remek kenyereket lehet sütni, és ahogy írtad, nem muszáj boltba menni/rendelni, ha a többi élelmiszerből bespájzoltunk. Én a covid óta kovászost is készítek, Dragomán félét, mert gyors, finom, no meg nem kell dagasztani. Ír szódás cipót is csináltam néha, vészhehelyzetre, ha kifogy a kenyér. Jó sütögetést, felfedezést az új gépeddel. rhumel

    VálaszTörlés
  4. Hehe😋 Vész-hehe-lyzet. Vicces elírás, elnézést.
    r.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig nem éreztem, hogy szükségem lenne rá, de most eljött az idő. Már várom a következő sütést, egy kicsit variálni fogok a recepten, aztán vagy sikerül, vagy nem...
      Nagyon jópofa az elírás, egyébként észre sem vettem, csak miután olvastam az újabb hozzászólásodat. 😀

      Törlés