2023. március 21., kedd

A tavasz első napján

Kimentem az erkélyre szétnézni és kicsit kiszellőztetni a szobát az éjszaka után. 

Kellemes tavaszi idő van, a kertben minden rügyezik, virágzik, nem siettem vissza a lakásba és egyszer csak mit látok? Egy gerle üldögélt az előttünk futó, libegő zsinórok egyikén és a semmiből megjelent egy kis vörös mókus ugyanazon a vezetéken. Először csak nézte a madarat, majd elindult felé, elindult? - rohant! A gerle, huss, elrepült, a mókus meg szaladt tovább a zsinóron. Addig szaladt, míg el nem tűnt a szemem elől. 

Láttam én már mókust fenyőfán, mogyoróbokron, az ablakunk párkányán, de így még soha. Olyan kis apró jószág és milyen fürge! Én meg megint sajnálhattam, hogy nem vittem magammal a fotómasinámat. 

A kép tegnap készült a kertünk sarkában virágzó aranyvesszőről:

4 megjegyzés:

  1. Sokszor sajnálom én is, hogy nincs állandóan a kezem ügyében egy fényképezőgép! A pillanat szépsége olyan múlandó! De ha nem lenne az, talán nem is lenne olyan becsesen ritka és szép...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "A pillanat szépsége", igen. Vissza nem térő, megismételhetetlen és ettől olyan szép, hogy az ember szeretné megörökíteni és mikor kedve támad, újra gyönyörködni benne. Hát erről lecsúsztam, de a szemem lefényképezte és én bármikor láthatom, előcsalhatom az emlékképet. Sajnos másoknak nem tudom megmutatni, legfeljebb elmesélni és most ezt tettem itt a blogomban. 🌝

      Törlés
  2. Borka, milyen jó lehetett nézni azt a mókust, ahogy egyensúlyozik és rohan a vezetéken. Milyen kis ügyes volt. Én ritkán látok mókust errefelé, pedig örömmel venném, ha a szemem elé kerülne.
    Sok madarat látok viszont. Én is látok gerléket és sok feketerigót az ablakból kinézve. Szeretem nézni őket.
    Minden jót kívánok neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon megnyugtató nézelődni a természetben. Ez a mókus azért volt hihetetlen, mert teljesen nyílt terepen szaladt, az utca felett, a kábelek egyikén. Inkább a lombokat választják közlekedéshez, de ez nem. Nagyon aranyos volt. 🌝
      Kívánok neked is kellemes nézelődést és szintén minden jót!

      Törlés