2022. november 15., kedd

Időpontok

Kislegény üzenetet küldött a messengeren és elnézésemet kérte, hogy ilyen késő este válaszol. (Előtte én írtam neki, kb. 1-2 nappal ezelőtt.) Az időpont éjjel 2 óra 56 perc. Este? Nem is olyan régen még azonnal válaszoltam volna neki, hisz voltak olyan éjszakáim, amikor még a napfelkelte is ébren talált. 

Pár évvel ezelőttig bagolyként éltem az életem. Az én drága unokám csak folytatja a hagyományt. A válaszomat reggel 6 óra 29 perckor küldtem át neki, persze, nem válaszolt, hiszen épp az igazak álmát aludta.

Mostanában már nem bagolykodom, inkább a pacsirtaság jellemez.

A házban az egyik lakó megkért, hogy reggel 7-kor telefonáljak rá, mert tudja, hogy én korán kelek és neki időre kell mennie az orvoshoz, ő pedig nem biztos benne, hogy időben felébred. Nincs vekkere, a telefonján meg nem tudja beállítani az ébresztést. Így van ez. Ő sem fiatal, sőt!

Hiába fekszem le a megszokottnál később, akkor is felébredek legkésőbb 7-kor. Régen bezzeg, volt, hogy 11-kor is nehezen kászálódtam ki az ágyból. 

Úgy szeretnék megint sokáig aludni! Nem lehet. Fel kell kelni. A cukorbetegség tehet mindenről. Bizony. Rendszeresen kell élni, nem lehet ám csak úgy éjszakázni és aztán másnap lustálkodni. Ezt is meg kellett tanulnom. És még ki tudja, mi vár rám? 😉

6 megjegyzés:

  1. Hogy mit rejteget a cukorbaj? Még csak most tanulgatom, sokszor meg is feledkezem róla, annyi más probléma közepette... Éjszakázom is sokat. Akkor hát szép álmokat, kedves Pacsirta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! :)
      Én nem tudok megfeledkezni, a cukorszint figyelmeztet. Néha nagyon leesik és akkor nagyon rosszul tudok lenni. Egyébként naponta mérem, igyekszem 10 alatt tartani, nem mindig sikerül.

      Törlés
  2. Éjszakázás ellen kitaláltam, hogy legkésőbb éjfélkor beveszek egy fél altatót, így legalább 4-5 óra hosszát tudok aludni rendesen. Ha fölébredek, már mindenfélén elmélkedem, az álom elkerül. 7 órakor bekészítem a kávét, ilyenkor, ha visszafekszem, azonnal el tudok aludni. Mi ez a rapszodikus létezés, ki tudja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kb. 5 órát tudok aludni és annyi. Napközben már nagyon ritkán sikerül. Talán ebben a korban ez így normális.
      Az éjszakai elmélkedések nagyon ismerősek, azok végképp kiverik az álmot a szememből és nem tudom elűzni a gondolatokat.

      Törlés
  3. Szerintem sokunknak van ilyen zaklatott? összevissza alvása, nekem is. Egy időben rendszeresen felébredtem hajnali 3 órakor, vissza már nem tudtam aludni, hatkor meg amúgy is ébresztő lenne/van. Kimerítő volt.
    Most, ezeken a novemberi sötét délutánokon, na én már este hatkor aludnék 😆😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán a mindennapok eseményei tehetnek róla. Van min elmélkedni bőven. Én 11, 12 óráig mindenképp fent vagyok, nézem a tévét, a hirdetéseken úgy el tudok aludni, hogy na!
      Aztán teljesen megzavarodva ébredek, nem tudom, hogy most mi van? - holnap, vagy még ma? Persze ezek nagyon rövid alvások, de olyankor jobb, ha elzárom a tévét és elkezdek igazán aludni.
      Fiatalon nem voltak ilyen gondjaim. :)

      Törlés