2022. november 18., péntek

Eső, köd...

...és szúnyogháló. Ezek homályosítják el a szemem és nehezítik meg a kilátást a konyha ablakából.


Élőben azért élénkebbek a színek és az a kis rózsa olyan vidáman bontogatja szirmait, mintha a tavasz jönne és nem a tél. Mosolyogni támad kedvem, ha ránézek.

Mögötte, az üvegen és hálón túl, a hatalmas fenyő ad védelmet és élelmet mókusnak, cinkéknek, de láttam ott már harkályt is no meg szarka is akad. Ilyen borús napokon jó kinézni az ablakon, az erkély ilyenkor túl vizes és hideg. Tudom, mert egy kicsit kidugtam az orrom. 😊

8 megjegyzés:

  1. Itt minden nehezíti a látást, eleve annyira borongós az ég, olyan teljesen, mintha meg sem virradt volna. Időnként elered az eső is, a változatosság kedvéért.
    Délelőtt még nem esett, nyargaltam is a városban cirka 9 km-t, az ügyeimet intézve, az eleje még jól is esett, a jó kis hideg levegőben, de a végére már elfáradtam mire hazaértem megpakolva :D
    Annyira kopasz lett már minden fa, most az eső meg a szél megteszi a hatását, az utolsó levelek is lehullanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most nem szeretnék a városban sétálgatni, bár mára kisütött a Nap, de elég hideg van. Itt a szobában sincs meleg, fel kellett vennem egy plusz pulcsit. A gázt még nem akarom feljebb tekerni, majd, ha jön az igazi hideg.

      Törlés
  2. Az angol parkrózsa tud ilyen rendíthetetlenül virágozni. Nagyon szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is tetszik. :) Ezt nyáron kaptam a gyerekektől. Kis cserépben kicsi rózsa, kedves a szívemnek. :)

      Törlés
  3. Itt még kapaszkodik 1-2 a kertben és a levelek se hullanak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jééé! Még nem is hullanak a levelek? Itt a legtöbb bokor és fa már megkopaszodott. Akad ugyan 1-2, ami még megtartotta a lombját és nem örökzöld, de azok is sárgult leveleket tartogatnak az ágaikon.

      Törlés
  4. Tegnap hazafelé sétáltam (viszonylag hosszú úton) és végig a környékbeli kertek rózsáiban gyönyörködtem. Nem is gondoltam, hogy még ennyi van.Dacolnak a köddel, hűvös idővel és olyan jó volt látni ebben a nagy szürkeségben, a pompás színüket.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt nálunk a kertben már nem nyílik a sárga rózsa. 🙁 Volt még a napokban egy szál vörös, de mára már elvirágzott az is.
      Szerencse, hogy nálam, a konyha ablakában még virágzik egy csöppke. 😀

      Törlés