2021. június 2., szerda

Fentről,

az erkélyről nézve, ilyen az élet. Ki hinné, hogy nem is messze, a Városban, zajlik az - ugyanaz és mégis más - élet. Itt csend van és - a vírus miatt - nagy nyugalom. Néha, néha elmegy egy autó, az előbb egy vizsla, gazdájával a póráza végén, sétált el a kapu előtt, madarak csicseregve feleselnek, elviselhetően süt a Nap és még nyitva az erkélyajtó, de már nem sokáig. Érzem, hogy hűl a levegő és mintha a Nap is bujkálna. Na, megyek, becsukom azt az ajtót és közben elnézek a város felé...

Rózsák...múlt és jövő:

Tegnap reggeli csendélet:
Utcánk júniusban
és utcánk márciusban:

7 megjegyzés:

  1. Mennyit változott a természet márciustól júniusig.
    Reggel alaposan kiszellőztettem, utána bukóra hagytam az ablakot egész napra.
    Jó lehet az erkélyt is nyitva hagyni, árad be a levegő, hallod a kint történő eseményeket, mégha az madárcsicsergés legyen is az vagy egy autó hangja. Egyébként meg a csendben és nyugalomban van részed. Jó volt olvasni.
    Örüljünk, hogy kellemes meleg van, mit nem adnánk ezért, mikor jön a kánikula nyáron.

    VálaszTörlés
  2. 2x írtam le azt, hogy "az" egy helyen. Elnézést érte.Pedig át is olvastam, mielőtt elküldtem, mégis bent maradt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is foglalkozz vele, mindannyiunkkal előfordult már, a lényeg, hogy így is érthető. :)

      Igen, igen, szép és jó ez a nagy nyugalom, de azért már nem bánnám, ha jönne valami változatosság. Varietas delectat. :)
      Estére a kellemes melegből nem sok maradt, kihűlt a lakás, még mindig jól fel kell öltöznöm, hogy ne fázzak.

      Törlés
  3. Kedves Borka, itt pedig egész nap zárva ajtó-ablak, még a redőny is félig leeresztve... Talán majd vacsorázni kiülhetek a teraszra, ha elviselhetővé válik a hőség. Mindez nem egészen egy hét alatt zuhant ránk. Mi lesz itt augusztusban?...
    Az utcátokat végül is csak télen és tavasszal láthatod az erkélyedről... A kis kert viszont nagyon gondozott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flora, ez szinte hihetetlen! Ettől félek én is, hogy 1 nap alatt lesz kánikula és én akkor nagyon rosszul fogom érezni magam. Azt szoktam mondani, hogy a hideg ellen fel tudok öltözni, be tudok fűteni, de a nagy melegben a bőrömet nem tudom levenni. :)

      Nem volt ez mindig így, mostanában nem igen gondozza senki a kertet, lassan olyan, mint egy dzsungel. A fákat meg kéne nyírni és akkor látszana az utca. A kert sem az igazi, az egyik lakó nyírja a füvet, de régen nagyon sok szép virágunk volt, alig maradt belőlük valami. Az aki ültette, gondozta, sajnos már nem él. Róla írtam is egyszer, a fehér orgonát még ő ültette, de már az a bokor is alig látszik. A kép csalóka, csak azt mutatja, ami rendezett.

      Törlés
  4. Micsoda különbség van a márciusi és a mostani utcakép között!! :O és mennyivel szebb látvány a zöld... :)

    Úgy látom a nyári nagy meleget senki nem várja, én sem :) de hogy június 2-án hajnalra beindult a kazánunk {még nem kapcsoltuk ki, pedig csak egy gombot kellene elfordítani :D} hát ez sem normális.
    Reggelente kimondottan hűvös van a házban, mikor indulok a városba, sokszor fogalmam sincs hogy öltözzek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szép zöldet én is nagyon szeretem, pedig a panorámát szűkebbre szabja, de nem bánom, jó ránézni a sok zöldre és felettük, közöttük marad elég a panorámából is. :)

      Ez a hideg engem is megvisel, de a meleg még jobban. :( Emlékszem, egyszer még régen 32°volt nyáron és én azt mondtam, hogy ilyen melegben nem megyek dolgozni! (Elmentem, de nagyon elkeserített az a meleg. Akkor még nem tudtam, hogy lesz itt még 42°is.)

      Törlés