2021. június 6., vasárnap

Pedagógusnap

Az alábbi gyűjtés olyan tanároktól, tanítóktól ered, akik egy-egy tanítványuk dolgozatának olvastán aligha bírhatták ki nevetés nélkül. Talán utána könnyebb is lett a dolgozatjavítás.

-  Zrínyinek csak fél szeme volt, ám ez nagyon zavarta a csatákban.
– A katonák életüket és halálukat kockáztatták.
– A hős holtan esett össze. Ezt később nagyon sajnálta, de akkor már nem volt mit tenni.
– A víz oxigénből és folyadékból áll.
– A szomorú, elhanyagolt sírok mellett, élettel teli sírhalmokat is találhatunk.
– A mocsári vész 1526-ban volt.
– A Szent Jobb István király bal keze.
– Janus Pannonius 15 éves korában elterjedt Európában.
– A föníciaiak kereskedtek és iparkodtak.
– A háborúban a nők is megteszik a kötelességüket a férfiakkal együtt, úgy elöl, mint hátul.
– Arábiában a vizet cisztercitákban gyűjtik.
– Sok régi kőzetben megtalálhatók az őskori halak lábnyomai.
– A bronzkorszak tűzzel-vassal pusztította a rézkorszakot.
– A középkorban a várakat katakombákkal lőtték.
– Kanada területe egyenlő Európa lakosságával.
– A kenguru kicsinye fészeklakó.
– A ménes egy nagy lócsomó.
– Toldi a csónak felé indult, mikor a cseh vitéz elővette a kardját és majdnem lelőtte Toldi Miklóst, ő azonban észrevette a fondorlatos tervet.
– Boldog Margit az erény útját követte. Ártatlan életét és elsőszülött gyermekét az úrnak ajánlotta.
– Szulimánt a szigeti ostromnál megölték, ezért egyelőre felhagyott azzal a szándékával, hogy Magyarországot meghódítsa.
– Kolombusz háromszor indult útnak, bár a második útján meghalt.
– Zrínyit a bécsi kamarilla által felbérelt ólmozott vadkan ölte meg.
– A végek vitézei többnyire nem éltek haláluk napjáig, mert már korábban elestek.
– És akkor a költő megírta a Szundi két apródja című verset.
– II. József, a vaskalapos király Mária és Terézia fia volt.
– Julius Ceasart a márciusi Idusok ölték meg.
– Egyiptom őslakói a múmiák.
– A Magna Charta Libertatum kimondta, hogy ugyanazért a bűnért senkit nem lehet kétszer megölni.
– A kutatók az őshazában megtaláltak az ősmagyarok hátrahagyott részeit.


(Részlet Millei Ilona 2021. június 6-i, a Hírklikkben megjelent cikkéből.) 

Én könnyesre nevettem a szemem. 😂 

8 megjegyzés:

  1. Tudnak a gyerekek "jókat" írni. A tanárnak pedig ez a jutalma a javításkor.:)
    Köszönöm, hogy elhoztad, élveztem.

    VálaszTörlés
  2. Bizony! Én jókat nevettem, de szegény pedagógusok...! Jó, ők is nevetnek egy-egy ilyen mondaton, de mennyi mást kell kijavítaniuk, mire egy ilyen "kincsre" lelnek. Nem lehet valami nagy élvezet a dolgozatokat javítani. Tisztelet és elismerés jár nekik, nektek!

    VálaszTörlés
  3. Mondok én is valamit.
    Külterületi iskolában tanítottam. Az elsős kolléganő az első szünetben sírva-nevetve rontott be a tanáriba. -Képzeljétek, az első számtanóra volt, félidőben a Vastag Pisti kikászálódott a padból, és elindult kifelé. -Hát te hová mégy? kérdeztem. - Hát, haza! - mondta Pisti. Itt csak elb.....uk az időt, otthon mög be vannak zárva a libák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik, ma ilyen napom van. :) Nagyon köszönöm a történetet Klári, megint nagyon jót nevettem! :D :D :D

      Törlés
  4. Köszönöm mindkettőtöknek! De jót mosolyogtam! Jólesett. Egészségünkre váljék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy jót mosolyogtál! Nagyon szívesen! Én is azt mondom: váljék egészségünkre! Egy jóízű nevetés többet ér, mint a gyógyszerek, de azért akinek szükséges, a gyógyszert is be kell venni! Együtt hatnak igazán! :)

      Törlés
  5. Kösz a vidámságot, Borka és Klári! A nevetés aranyat ér. Jobban, mint a májusi eső.
    (És nem igaz, hogy hizlal. Csak vigaszul, aki esetleg nem sovány:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a vigaszt! :D Már nem vagyok sovány, de valóban nem a nevetéstől híztam meg. :)))

      Törlés