2021. május 30., vasárnap

Nevezetes nap

Tudom, a naptárban Janka és Zsanett napja van, de titokban Nándor napja is van ma. Réges régen ezekkel a szavakkal köszöntöttem a "kisfiamat" 😀:


                                                    NÁNDOR NAPI KÖSZÖNTŐ

                                                    Névnapodon Nándor
                                                    neked azt kívánom,
                                                    szíved legyen oly vidám,
                                                    mint a mókus fenn a fán!

                                                    Juj, de sokat gondolkoztam,
                                                    míg e rigmust kifaragtam.
                                                    Bár nem vagyok Zerkovitz,
                                                    de ez itt egy "Lopkovitz"

                                                    Tudom, nagy a vétség,
                                                    legyen az a mentség:
                                                    szívünk tele szeretettel,
                                                    a tollamat az vezette.

                                                    Anyu, aki "Lopkovitz"
                                                    és Apó, aki Béla.

                                                    Budapest, 1995. május 30. 

(Amikor ezt a pár sort összehoztam, pont annyi idős voltam, mint most az én "kisfiam". Érdekes, hogy most jutott eszembe...)

4 megjegyzés:

  1. Ismeretlenül is boldog névnapot kívánok a "kisfiadnak".

    VálaszTörlés
  2. Éva, nagyon szépen köszönöm! Reggel már felköszöntöttem, épp reggelizett. Eszembe jutott, hogy anno egy meglehetősen idétlen versikével köszöntöttem. :) Beírtam ide, elvégre ez is én vagyok. :D

    VálaszTörlés
  3. Isten éltesse "kisfiadat", Borka! Apuét is ilyenkor tartottuk, ritkaság, mert van másik Nándor-nap is október 19-én.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Ági! Egyszer régen beszéltünk már erről és akkor egyeztünk meg abban, hogy a rendes Nándorok május 30-án ünnepelnek. Egyébként a "kisfiam" azért ilyenkor tartja a névnapját, mert október 20-án született és úgy gondoltam, ne legyen már együtt a születés- és a névnap. :)

      Törlés