2021. április 27., kedd

Ez olyan szép,

hogy meg kell jegyeznem! A Facebookon olvastam Rózsánál (alias Flora), remélem, elnézi nekem, hogy ezt az idézetet elhoztam ide: 

 "A csend olyan szavakból áll, amelyeket nem mondtak el"  (Marguerite Yourcenar). 

Érdekes megfogalmazása a csendnek, de ha jól meggondoljuk, nagyon igaz főleg, ha ez a csönd két ember között keletkezik. Ez a csönd lehet megnyugtató és nyugtalanító. A kimondatlan szavak jelenthetik, hogy szavak nélkül is megértik egymást, vagy a nagyon mély távolságot is kettejük között...és...a magányt...

4 megjegyzés:

  1. "Le silence est fait de paroles que l'on n'a pas dites" - Marguerite Yourcenar mondatát idéztem. Igen, "a csend kimondatlan szavakból áll", és még sok-sok mindent tartalmaz, köztük, ahogy te is megfogalmaztad, olyan ellentétes dolgokat, mint a bizalom oly mélysége 2 ember között, hogy "szavak nélkül is értik egymást", avagy az áthidalhatatlan "páros magányt"... Stb, stb... A téma megérne egy misét - akarom mondani, bejegyzést...
    Természetesen nem ellenzem, hogy elhoztad Marguerite mondatát, kedves Borka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Flora! :)
      Miközben írtam, én is azt éreztem, hogy ez nagyon sok gondolatot ébreszt fel bennem, amit ide leírni - hosszúsága miatt - nem tudok, ezért csak ilyen röviden írtam arról, ami hirtelen eszembe jutott. Meg kell mondjam, valami miatt, magam sem értem, de nagyon megfogott ez a mondat. Olyan szép...
      (Egyébként a Google fordítását használtam, talán amit Te hoztál, az még kifejezőbb.)

      Törlés
    2. Nem csoda, hogy sok gondolatunk támad a csend körül, hiszen van benne részünk eleget, ha már nem dolgozunk házon kívül és ráadásul egyedül élünk... Írd meg bejegyzésként, ha van kedved! Én már többször megtettem, főleg francia blogomon... Mindig érdekes, ki hogy közelíti meg a témát.

      Törlés
    3. Igazad lehet, talán ezért fogott meg ennyire.
      Ehhez megint "ihlet kell", nem szabad elkapkodni, majd meglátom... A csend, az mindenképp segít elmélyedni ilyen témában. :)

      Törlés