2021. március 5., péntek

Popper Pétertől egy idézet

"Nem tehetünk eleget mindenki elvárásának, nem szolgálhatjuk ki mindenki igényeit. Az emberek annyira sokfélék és olyan sokfélét és ellentéteset követelnek tőlünk, hogy szét kellene szakítanunk magunkat a megsemmisülésig, ha mindennek meg akarnánk felelni. Nem lehetünk jók mindenki szemében, nem lehetünk mindenki kedvelt "Benjáminja". Ez nem lehet magatartásunk mértéke. Szelektálnunk és választanunk kell az elvárások között. Ennek mértéke saját meggyőződésünk, lelkiismeretünk. Ezért adott esetben tudnunk kell "nemet mondani". Csak a jellemtelen, konformista embernek nincsenek ellenségei." 
 
Fiatalon én is mindenkinek meg akartam felelni, aztán én is rájöttem, hogy ez képtelenség, azóta nyugodtabban élem az életem.

2 megjegyzés:

  1. Az egyik legnagyobb tudás, ha megtanulunk nemet mondani bizonyos dolgokra. Nagyban megkönnyíti az életünket. Ezen az úton haladok, sok bonyodalom után.

    VálaszTörlés
  2. Míg megtanultam nemet mondani, addig én is sok kellemetlen helyzetet éltem át. Elég későn jöttem rá, hogy nem szakad le az ég, ha azt mondom: NEM!
    Amit ez az idézet mond, olyan magától értetődőnek tűnik és mégis milyen nehéz megvalósítani.

    VálaszTörlés