2021. március 23., kedd

Migrén

Úgy kezdődik, hogy egy foltban, pont ott, ahova nézek, nem látok semmit, ez az első jel, ekkor kell bevennem a gyógyszert és akkor talán megúszom az erős fejfájását. 
Második fázis: a szikralátás, amikor megjelenik egy csillogó, villogó pont, ami szép lassan egy cikcakkos vonallá alakul át, miközben változatlanul csillog és villog, majd szintén szép lassan átúszik a szememen. Jön a harmadik fázis: émelygés, erős fejfájás és a fényt ilyenkor nem tudom elviselni. 
Most éppen a harmadik fázisban vagyok. Fáj a fejem, émelyeg a gyomrom és összehúzott szemhéjakkal, leeresztett redőny mellett írom ezeket a sorokat. Nem tudom, hogy ez most az oltás mellékhatása, vagy az egyébként is elő-előjövő szokásos migrén? Mindegy is. 
Én szóltam az oltás beadása előtt, hogy velem ez szokott történni, azt mondták, hogy ez nem számít. Tegnapelőtt már elkapott egy migrén, ma megint. Kíváncsi vagyok, mikor lesz a következő? 
Most megyek pihenni - lassan mást sem teszek - és behunyom a szemem, a gyógyszert már bevettem. 
 

14 megjegyzés:

  1. Sajnálom. :( Sokat fáj a fejem, de nem ilyen migrénes-rémes.
    Lehet a közelgő melegfront is az oka, talán az oltás mellékhatásával és a "szokásossal" kombinálódva.
    Remélem használ a gyógyszer+fénytelen szoba és a pinehés.
    Jobbulást, hamar!
    E.

    VálaszTörlés
  2. Én is jobbulást kívánok Neked. Sajnálom, hogy így érzed magad. Én is remélem, mint E., hogy használ a pihenés, a leeresztett redőny és a gyógyszer. Tudósíts majd az állapotodról, ha jobban leszel.

    VálaszTörlés
  3. Mindkettőtöknek köszönöm, valamivel jobban vagyok, de még nem az igazi. Még mindig zavar a fény, a monitor fénye is. A fejem már nem fáj, csak olyan fura. Egy erősebb migrén után egész nap olyan kába vagyok és ez most az erősebbek közé tartozott. Ne aggódjatok, legkésőbb holnapra jól leszek! :)

    VálaszTörlés
  4. Jöttem megnézni, hogy írtál-e. Remélem, holnapra tényleg jobb lesz. Pihenj még, és éjszakára jó alvást kívánok.

    VálaszTörlés
  5. Micsoda kín ez a migrén! s ami a szörnyű, hogy nem tudhatod mikor jön elő újra.
    Hála Istennek, nem vagyok fejfájós. Nagyon ritkán kap el, akkor elég egy Algopyrin.
    Jobbulast kívánok!!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Orsi! Az bizony nagyon jó dolog, hogy nem vagy fejfájós! :) Nekem már gyerekkoromban is "fájós fejem" volt. :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm az érdeklődést, ma már jól vagyok, nem fáj a fejem, nem zavar a fény, már levittem a szemetet és most megyek a konyhába mosogatni, főzni.
    Ha minden igaz, lesütök csirkemellet és görög salátával "tálalom". Van itthon minden, ami ehhez az ebédhez kell.
    Vigyázzatok magatokra és ne fájjon a fejetek, mert az nagyon nem jó! :)

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy elmúlt, nyilván a közeledő meleg miatt kapott el. Tudom, milyen a migrén, negyvenes éveimig szenvedtem tőle rendszeresen.

    VálaszTörlés
  9. Ági, köszönöm az együttérző szavakat, akkor Te tudod, miről írtam. Nekem 34 éves korom óta, pár év kihagyással, még mindig jelentkezik. Állítólag örököltem a hajlamot.

    VálaszTörlés
  10. Nekem érettségire készülés idején jött elő először, és attól kezdve negyvenvalahány éves koromig 2-3 év kihagyással rendszeresen, de olyankor 4-5 hétig majdnem minden reggelem azzal indult. Borzasztó volt, aztán a "változás" megoldotta, azóta szinte még amolyan normál fejfájásom se nagyon szokott lenni. Nálam az öregedésnek ez nagy előnye - több úgyse nagyon van. :))

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Nem írom, hogy de jó Neked! - mert azért ez enyhén szólva is túlzás, de legalább ettől megszabadultál. :)) Annyit olvastam már arról, hogy mitől lehet, nekem nem sikerült rájönnöm. Az időjárás egész biztosan közrejátszik benne és a stressz. Sajt is okozhatja, meg csoki, meg ki tudja még mi minden. Fő, hogy most nem fáj, egész más a hangulatom. :)
    (Az előzőt én töröltem, mert hibás volt.)

    VálaszTörlés
  13. Örülök, hogy már nem fáj.

    VálaszTörlés
  14. Aranyos vagy Éva, nagyon köszönöm! :)

    VálaszTörlés