2021. március 28., vasárnap

Egy átlagos nap a COVID idején

Semmi különös. Kedd óta elkerült a migrén, csak el ne kiabáljam. 

Az órákat még tegnap este átállítottam a nyári időszámítás szerint. Az éjszakám, nem tudom miért, talán a szél miatt, elég nyugtalanul telt, ennek köszönhetően reggel jól el is aludtam. 

Nem volna érdekes, ha nem kötne a cukorbetegség az állandó időpontokhoz az étkezésben. Na, nem tragédia, ha egyszer-egyszer csúszik az az időpont, de azért jobb betartani. Mostanában nagyon vigyáztam, szénhidrátot csak a megengedett mértékben fogyasztottam, meg is látszott a mérések eredményén. :) Jók lettek az értékek, egy alkalommal viszont nagyon alacsony lett. Ilyenkor iszom 2 dl 100%-os almalét és eszem pár darab kekszet, ezek szépen helyreteszik a vércukorszintemet. 

A nap, a továbbiakban ugyanúgy fog eltelni, mint máskor, azaz - remélhetőleg - nem történik semmi különös. Csak úgy elvagyok, mint ez a befőtt:

Később: (15:50) 

Nyitva az erkélyajtó, napsütés, meleg és rántott hús illata jön befelé. Olyan igazi vasárnapi hangulat. Kint a kertben a fák már bontogatják a leveleiket, az aranyvessző bokor is sűrűbbnek látszik, mivel a virágai már egész nagyok. Itt bent is van egy bimbó a hibiszkuszon. Minden reggel megnézem, hogy megvan-e még? Csinált már olyat, hogy elindult egy bimbó és még mielőtt megérkezett volna a kivirágzáshoz, sajnos lepottyant. Elég régi, át is kéne ültetni már... Drukkolok neki, gyönyörű amikor kivirágzik.

Mutatok egy régi képet, ilyen lesz, ha nem gondolja meg magát: 

16 megjegyzés:

  1. Egy átlagos nap COVID idején... Napközben nem mehetsz ki egy kis sétára, kedves Borka?
    Ha süt a nap, engem ellenállhatatlanul húz kifelé. Azt tervezem, hogy lemosom a teraszt, valamint az asztalt a 4 székkel.
    Álmatlanság : telihold ?

    VálaszTörlés
  2. Jaj Flora, ezt megtennem nagyon nehéz. Két és fél emelet, lefele még csak-csak, de fölfelé nagyon nehéz. Az utcákkal ugyanez van. Le-föl mindegyik. Nekem meg van egy érszűkületem és egy elég csúnya gerincferdülésem. Attól félnék, hogy elmegyek, de vissza már nem tudok jönni. Hiába a bot, az a fájdalmaimon nem segít, csak támaszkodásra jó.
    Ez van, régi betegség, már beletörődtem.
    A lakásban takarítgatok, sétálgatok és marad az erkély a levegőzésre. :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy nem jött vissza a migréned. Gondoltam rád, és kérdezni is akartam, de itt a válasz.
    Olvastam, amit Flórának írtál. Nekem is gerincferdülésem, és fáj minden lépés, mikor sétálok. Most egyelőre tart még az elhatározásom a sétával kapcsoltban, de majdnem sírok a fájdalom miatt, mikor megyek. Már megcsináltam a mai adagomat. Nem csak öröm a séta, de nehéz dolog is. A bot nekem is csak támaszkodásra jó.
    Én is még este átállítottam az órákat, és tovább aludtam, mint szoktam. Illetve addig aludtam, mint máskor, de már az idő volt több.
    Jó, hogy helyre tudod hozni az alacsony vércukorszintedet. Megtapasztaltad, hogy mi a jó neked, és tudsz magadon segíteni.
    Szép napot kívánok, még ha olyan lesz is, mint a többi. Nekem is az lesz. Ölelés neked!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Éva, nagyon kedves vagy. :)
    Mikor a Te kitartó sétáidról olvasok, hát..., lelkiismeret-furdalásom van. Bizony volt már olyan, amikor még jártam bevásárolni, hogy egy vadidegen ház kerítésének dőlve elsírtam magam. Jó, hogy nem jött senki. Sokszor megálltam pihenni, akkor meg jöttek, hogy rosszul érzem magam? Mondtam, nem, csak pihenek, pedig igazából rosszul éreztem magam attól, hogy nem tudok csak pár métert megtenni egyszerre.
    Az érszűkület miatti operációk után nagyon élveztem a hosszú sétákat, de harmadszorra sem én, sem az orvos nem vállalunk egy újabb operációt. Így aztán éldegélek, ahogy tudok.

    VálaszTörlés
  5. Ne legyen lelkiismeretfurdalásod.
    Volt már hogy én is sírtam, és elgondolkoztam azon, hogy miért csinálom, ha ennyire nem esik jól.Tegnap annyira nem volt kedvem menni, hogy kihagytam. Ez volt az első nap, hogy nem mentem, mióta elhatároztam magam. De képetelen voltam rá. Most még délelőtt elmentem, hogy letudjam a mai adagot. Mert ha teszem meg, akkor a mait is kihagyom. Rossz dolog, hogy nem tudom élvezni úgy a sétát, mint mások teszik. Mikor leelőz valaki egy könnyed járással vagy éppen futással, akkor elgondolkozom azon, hogy miért sújt a sors engem ezzel a bajjal. Te megértesz, tudom.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon is megértelek! Nekem is keserű élmény volt, amikor - akkor még - nálam jóval idősebbek vígan lehagytak.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Borka, ne haragudj, de nem tudtam, hogy ennyi nehéz nyavalyában szenvedsz, ezért osztogattam ilyen könnyedén a jó tanácsokat!
    Ti mindnyájan már régóta ismeritek egymást a blogvilágból, én csak Ágit ismertem, igaz, még az egyetemi kollégiumból, ahol szívbéli szobatársnőm volt 1 évig (másfélig ?!?), de máig is csodálkozom rajta, mert sokkal mélyebben bevésődött az a kevés idő!

    A fájdalom nagy úr, arról nekem is van némi keserves tapasztalatom...

    VálaszTörlés
  8. Drága Flora, dehogy haragszom, tudom, hogy jót akartál. Azt, hogy ennyi bajom van, szégyenkezve írom le és ha lehet, nem dicsekszem vele. Ilyen a sors, ez jutott nekem. Tudom, Neked is van tapasztalatod, olvastam a régebbi bejegyzéseidet, azokból derült ki számomra.
    Nekem sem olyan régi ismerőseim akikkel tartom a kapcsolatot. Ágit, Rhumelt, Alizt, Orsit ismerem régebbről, Ágival és Rhumellel személyesen is találkoztam, a többiekkel én is most ismerkedem és igazán örülök, hogy ilyen blogtársakra találtam. :)
    A bajaimról igyekszem kevesebbet írni, csak sajnos sokszor azok határozzák meg a napjaimat.

    VálaszTörlés
  9. Képzeld, Borka, ugyanilyen hibiszkuszunk van. A virágaival is sokszor ugyanez a helyzet, képes bimbósodáskor ledobni magát. Ha kinyílik, sajnos csak pár napig gyönyörködtet.
    rhumel

    VálaszTörlés
  10. Ez a mi hibiszkuszunk éjjel nyílik ki és este már kókadozik, aztán reggelre teljesen elhervad. Amelyik nem pottyan le bimbókorában, az nagyon szép tud lenni!
    Rhumel, olvastad már Meta új bejegyzését a szalonnacukorban? Beszámol az elmúlt évéről. Nagyon megörültem, hogy végre van valami hír róla.

    VálaszTörlés
  11. Igen, írtam is neki hosszan kommentet...De nem jelent meg. Valamit nem jól csináltam...:(
    Én is nagyon örültem neki, épp innen Tőled kattintottam rá a blogjára, és végre nem hiába! :)
    rhumel

    VálaszTörlés
  12. Mielőtt elküldted a kommentet, kitöltötted az email címet, meg a nevet, stb.? Úgy emlékszem mintha csak az email cím lenne kötelező.

    VálaszTörlés
  13. Aha, kitöltöttem...Vmit kiírt, hogy ellenőrzés után jelenik majd meg...
    Vagy vmi ilyesmi.
    Majd ha nincs semmi, írok neki újra. DER nem akarok mindent kétszer mindent kétszer mondani mondani :))))
    r.

    VálaszTörlés
  14. Ej, milyen szépen összejöttünk itt gerinc- és egyéb bántalmakkal küszködők! Borka, nálunk is szinte minden utca emelkedik, és ehhez még hozzájön a maszk, ami még a levegővételt is nehezíti, legalábbis nekem.

    Rózsa, ez a "szívbéli szobatársnő" igazán nagyon kedves tőled, köszönöm, és persze kölcsönös. :) Ja, és csak fél év volt, de nekem is sokkal többnek tűnik így visszanézve.

    Rhumel, talán Meta blogja úgy van beállítva, hogy a kommenteket a tulajdonos előbb szűri és az jelenik meg, amit ő jóváhagy. Ez lehet az oka, hogy nem jelenik meg egy ideig.

    VálaszTörlés
  15. Ági, nem vagyunk már tizenévesek, sajnos. :) Tényleg mindegyikünknek van valami baja. Jól egymásra találtunk. :)

    VálaszTörlés