2023. március 5., vasárnap

Keresem a szót...

...keresem a hangot...

 Tegnap este a egyik tévécsatornán leadták A koncert című filmet. Nekem nagy élmény volt. Mondjuk meg sem közelítette az eredeti koncert hangulatát, de arra tökéletesen megfelelt, hogy felidézze a múltat, amikor a lányommal én is ott voltam és élőben hallottam, néztem a fiúkat és Koncz Zsuzsát. 
 Az egyik hangfal közelében volt a helyünk, igazán jól (túl jól) hallottunk mindent, de amikor vége lett, kb. 1 órán keresztül csak halványan, messziről hallottam még a mellettem álló leányzóm hangját is. (A sok decibel megártott, kicsit süket lettem.) 🌝
 Tegnap újra átéltem azt a hangulatot, hallgattam a nekem nagyon kedves nótákat: A első villamos, Talpra magyar, Európa csendes, Ha én rózsa volnék, Az utcán, Miért hagytuk, hogy így legyen, Amikor én még kissrác voltam, Mama kérlek, Ne gondold, nem sorolom tovább, mert lassan az egész koncert dalai itt lesznek. 
 Olyan jó volt hallani! Az a hangulat, amikor egy-egy dal közben a stadionnyi közönség néma csöndben hallgat és a végén hatalmas tapsban tör ki... Hangok, képek a múltból. Jól éreztem magam, már rám fért. 
Tegnap óta Illés-dalokat dúdolok. Némelyik meglepően aktuális...

11 megjegyzés:

  1. Na végre! már írni akartam, hogy hahóóó, tessék már jönni egy szép panorámás fotóval :))
    Én csak filmen ismerhettem ezeket a dalokat, soha nem volt olyan szerencsém, hogy élőben láthattam, hallhattam volna bármelyiket is. Ennek ellenére élénken él bennem és régebben a szövegét is kívülről fújtam majdnem mindegyiknek :)
    Most rákerestem mikor is volt ez, 1981. március 26-án a Nemzeti Sportcsarnokban, huhhh, de régen volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mit csinál mostanában a rendszer, de névtelenként mutat, pedig benne vagyok a bloggerben.
      Szóval Orsi voltam :)

      Törlés
    2. Drága Orsi, most sem történt semmi különös, de valóban olyan jó volt újra hallani a régi nagyok dalait, hogy ezt az élményt le kellet írnom. Egyébként én '90-ben voltam a koncerten, '81-ben a lányom még csak 12 éves volt, akkor még nem vittem volna magammal.
      A rendszer, mostanában rendszerszerűen rendetlenkedik másoknál is. 🌝

      Törlés
    3. Miért, Borkám, még van rendszer?!😛
      Bocs, nem ezt akartam elsőre írni, hanem azt, milyen jó, hogy újra itt vagy. Már nagyon vártunk ám. De türelemmel, mert kell hangulat, kell írni-vágyás, ehhez meg időre van szükség, hogy eljöjjön a késztetés.
      Ezek a dalok kedvesek a szívemnek nagyon. Fiatal korunkban nem igazán volt módunk koncertre járni, de az 50. és a 60. születésnapunkra kapott ajándék jeggyel láthattuk élőben Koncz Zsuzsát. Óriási élmény együtt énekelni sokezer emberrel pl.a Sárga rózsát....
      rhumel

      Törlés
    4. Rhumel, Téged is lehet látni?! Örülök neked.
      A rendszer? Jobb, ha meg sem szólalok, ismersz. 😉
      Nagyon más élőben nézni egy koncertet, mint valamin meghallgatni. Az élő színházi előadást sem lehet pótolni semmivel, főleg, ha jók a színészek, vagy itt történetesen az együttes tagjai.

      Törlés
  2. Kedves Borka, mióta olvastalak, Illés és Koncz Zsuzsa dalokat dúdolgatok::)
    Jó, hogy újra jöttél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy jöttél és dúdolgatsz! Máskor is szeretettel várlak! 😀

      Törlés
  3. A neveket ismerem, bár csak 1974-ig hallhattam őket a TV-ben, koncerten soha. Azután meg kikerültem a sodrásból.
    Lényeg azonban, hogy olvashattalak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rózsa drága, hogy örülsz a jelenlétemnek.
      Na igen, aki elmegy férjhez... és bejárja a nagyvilágot... 🌝Gondolom az itthoniak közül nem pont az Illés zenekar hiányzott Neked. 🌝

      Törlés
    2. Kamasz koromban én is kedveltem őket, mint legtöbbünk.
      De igazad van, otthonról később a család, a barátok, volt diákjaim (leveleztem is velük évekig!), az ízek, a könyvek stb hiányoztak inkább...

      Törlés
    3. Ezt gondoltam én is. 🌝

      Törlés