2022. november 21., hétfő

Borsok, tárkony, húsleves

Szeretem a húslevest. Már gyerekkoromban is szerettem megszórni őrölt feketeborssal. 

Akkortájt nem túl sok fűszer volt a konyhák polcain. Most viszont tobzódni lehet a különbnél különb fűszerek között. 

Fele, fele arányban kevertem össze fekete- és rózsaborsot és tettem még hozzá kb. egy mokkáskanálnyi szárított tárkonyt. Az egész keverék ment a borsdarálóba. Nagyon finom lett vele a jó forró húslevesem! 

A tárkony, tudom, régi magyar, erdélyi fűszer, én mégis Párizsban találkoztam vele először. Azóta az egyik kedvencem, például nagyon finom krumplipürében és a sült krumplira szórva, azt is különlegesen finommá varázsolja. Sok ételben lehet felhasználni.

10 megjegyzés:

  1. És milyen finom illatú lehetett a forró levesed! Nagy fűszermániás vagyok, de még tárkonyt nem őröltem a húslevesbe remek ötlet. Használom, de bárányhoz, húsokhoz, ragulevesekbe, kedvemtől is függ. (Főleg B. unokám, de a többiek is sokat fűszereznek velem a konyhában, ilyenkor kicsi helyem marad a pulton, de nem bánom. )
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak a végén, tálalás után szórom meg ezzel a keverékkel. A bors jóval több, mint a tárkony. Ismered, nagyon intenzív fűszer, óvatosan bánok vele, csak épphogy lehessen érezni az ízét.

      Törlés
    2. Igen, értettem, mi is frissen őrölt borsot szoktunk a kimert tányér levesbe tenni, de a tárkonyt ki fogom próbálni feltétlenül. Olyan csodás az illata!
      rhumel

      Törlés
    3. Akkor jó, megnyugodtam. Nem vettem volna a lelkemre, ha miattam lenne rossz a húsleves! 😀

      Törlés
  2. Itt, Franciaországban főleg akkor használom, ha tárkonyos csirkét készítek. Akkor persze nem lesz benne paprika, hanem fokhagyma, tejföl, esetleg fehér bor, só, bors, stb. (R.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, nagyon finom! :)
      Ha jól emlékszem, a nagynéném sárgarépás rizssalátához használta, akkor szerettem meg. Ő a piacon vett, friss tárkonyt tett a salátába. Külön-külön nem vagyok oda sem a rizsért, sem a sárgarépáért, de így együtt és azzal a fűszerezéssel, egy egész napos séta után, jaj, nagyon ízlett! :)

      Törlés
    2. A friss tárkony sokkal finomabb. Bár azt hiszem, az se volt mindegy, hogy egy párizsi séta után kóstoltad. :)
      rh.

      Törlés
    3. Biztos, hogy az is számított. Hosszú séták, közben múzeumok, dél körül ebéd egy padon... Olyan rég volt.

      Törlés
  3. Szeretem a tárkonyt, zsíros kenyérre, frissen szedve, zölden aprítva is isteni. Zöld leveleket ecetbe eltéve, télen fejtett bablevesbe is isteni, vagy csak szárítva, megszórva. A tárkony a babos
    , káposztás ételeknek nagy barátja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, Te is azt igazolod, hogy milyen sok ételt tesz még finomabbá egy kis tárkony.
      Nekem az egyik leggyakrabban használt fűszerem, nagyon szeretem. 🌝

      Törlés