2022. július 2., szombat

A gesztenyefa

szerintem beteg. Már régebben sárgulni, vörösödni kezdtek az alsó ágain a levelek, mára már majdnem az egész fa olyan. Nem volt véletlen a tavaszi kevés virág.

De hogy legyen itt valami szépség is:

Nagyobb a hibiszkusz virága, mint az én egész kezem. Na jó, nem nagy a kezem, de akkor is! És most valami mókás:
Mojo cica a melegben éppen nem vidám. (Ezt a lányom fotózta.)

Ebben a forróságban ennyire futotta tőlem. Örülök, hogy még vagyok. 

Vigyázzatok magatokra!

19 megjegyzés:

  1. Borka, ekkora bundában nekem se lenne jó kedvem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom is szegényt, de közben olyan mókás ahogy néz, szinte azt mondja a tekintete, hogy látod, én nem ezt akartam. Most csinálj valamit!

      Törlés
  2. Köszönöm szépen Borka a gesztenyefáról a fotókat. A mi fáink még nem "rozsdásodnak", de a nagy meleg már látható nyomot hagyott rajtuk. Mojo cica arca mindent elárul, de még így kicsit morcosan is nagyon szép. A hibiszkusz virága viszont csodás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, nagyon szívesen tettem. Nekem ez nem feladat volt, hiszen a fotózás az egyik hobbim. Ezt a fát egyszer már nagyon megvágták, akkor is beteg volt. Nem tudom, mi lesz most vele. Mojo cica mindenkit levesz a lábáról. Nekem is tetszik. :) Gazda szeme hizlalja a jószágot - ez a növényekre is igaz. Sokat pátyolgatom, figyelem és azt hiszem, jó helyet is találtam neki.

      Törlés
  3. Már múltkor is megcsodáltam a hibiszkusz virágodat. Nagyon szép. Sokat virágzik, ugye? Mojo nekem is tetszik. Kinyúlt a nagy melegben.:)
    Lehűlt kicsit a levegő, 24 fok van kint, nyitva vannak az ablakok. Éjjel is szellőztettem, most is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. Igen, sokat virágzik, de általában csak egyszerre egy virág nyílik ki éjszaka és csak 1 napig él. Idén volt, hogy két virágot is hajtott.
      Mojo legtöbbször a kövön nyúlik ki, mert az kellemesen hűti. A lányom sokat fésüli, az is nagyon jól esik neki.
      Itt melegebb van, bár nem annyira, mint tegnap (37°C). Tegnap nagyon rossz volt, nem győztem hűteni magam. Reggel korán ébredek és olyankor még jó idő van, akkor szoktam az erkélyen levegőzni.

      Törlés
  4. "sokat virágzik, de általában csak egyszerre egy virág nyílik ki éjszaka és csak 1 napig él. Idén volt, hogy két virágot is hajtott."- nos pont ez van az enyémmel is. Nagyon hálás, hogy hazamentettem 3 éve a munkahelyemről, ahol sosem virágzott...és csak én öntöztem. (pedig nem a mi irodánkban volt.) Mára is kinyílt egy hatalmas virága, de a tegnapi már lekókadt, elszíneződött, a két nagyobb unokánk meg is lepődött, mert nem nagyon hitték tegnap, hogy ez lesz.😉.
    (Egy időre visszatértem a blogvilágba, de eddig is olvastam mindenkit, aki kedves a szívemnek. /éjjelente/
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a munkahelyemről kaptam. Ott viszont fácska volt és sok virág nyílt rajta. Ezt nekem nevelgette hajtásról az egyik kolléganőm.
      Gondolom, sok, de örömteli dolgod akad. :) Unokákkal mindig jó. Örülök, hogy írtál, így legalább tudom, hogy jóól vagytok. :)

      Törlés
  5. Jaj, de szép az a morcos cica! 😍😍
    A hibiszkusz színe gyönyörű, kár, hogy rövid életű, de addig is lehet csodálni.
    A gesztenyefákat sajnálom, olyan szép méltóságteljes fák, az én útvonalamon is vannak, mindig látom az idő előtti lombhullását, az iszonyat nagy forgalom okozta szennyezōdés nem használ neki, ráadásul tavasszal brutálisan levagdosták az alsó ágait, csoda lesz, ha jövőre kihajtanak, amúgy is nagyon öregek már.
    Tudom túl sokat nem tehetünk ellene, valahogy átvészeljük a forró napokat, várjuk a mi nyarunkat 😆😆

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép és hatalmas, pedig még nagyon fiatal. Ilyen aranyos morcosan is és azt várja, hogy a gazdija (lányom) megsimogassa.
      Én is sajnálom a gesztenyefákat, mint mindent, ami természetben pusztulóban van. Márpedig mostanában egyre több minden pusztul.
      Várom nagyon azt az álmos, langyos, ezerszínű, csodaszép nyarunkat! :)

      Törlés
    2. ami a természetben... - kimaradt az "a" betű.

      Törlés
    3. Maine coon a cica? Azoknak ilyen a füle, meg a hatalmas termet és a morcos szem is jellemző rájuk, de amúgy meg nagyon bújósak 😍

      Törlés
    4. Igen! Nagyon kedves a családtagokkal, de az idegeneket (vendégek) inkább kerüli. :)

      Törlés
  6. Szörnyű lehet a tartós forróságban... Minden élőlényt megvisel és a jövőt tekintve bizonytalanságot ébreszt. Itt szerencsére most elviselhető, de meddig?... (Rózsa)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A meteorológusok szerint még két napig kitart. Utána jön a lehűlés, ha minden igaz. Én már szkeptikus vagyok, de drukkolok, hogy igazuk legyen.
      Most nálatok jó idő van, használd ki, mert valóban, ki tudja meddig?

      Törlés
  7. Meleg van, bár szemerkélt az eső, kicsit fúj a szél... Lekvárt főztem, már kész, talán kihűl a konyha....😂
    (írtam emailt, szöveges+két fotós ment el, ha igaz)
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rhumel, átjött mind! :) Nekem a gépem rendetlenkedik, sokszor lefagy. :(

      Törlés
    2. Képzeld, az elsőt nekem is elküldte a freemail...Pedig kiírta, hogy nem tudta elküldeni - Neked. :)))
      rhumel

      Törlés
    3. Mindennek és mindenkinek melege (elege) volt a kánikulában. :)

      Törlés