2021. december 1., szerda

Decemberi nyitó képek

Kelet. Reggel korán, aztán kicsit később: eddig nem is láttam, meglepődve fedeztem fel a képen, hogy szemben, a hegyen, esett a hó és meg is maradt.

Nyugat. Mielőtt leengedtem a redőnyt, ebben a látványban gyönyörködtem. Vörös és kék az ég, madarak szállnak a tüzes fény alatt.
Már a redőny résein keresztül csak a sötét és a lámpák fénye villan. Jön a hosszú este, de nem unatkozom. Gyújtok egy gyertyát, a lángja meleg fényt ad a lakásnak és engem is kívül, belül kellemesen felmelegít. 
December, a hosszú, csöndes esték, a várakozás és az ünnepek varázsos hónapja...

14 megjegyzés:

  1. Hozzád elég közel megérkezett az első hó. Örülök neki. Neked is van részed a látványban legalább.
    Micsoda felhőket hoztál! Valóban tüzesek. Ilyen erős színeket régen láttam.
    Legyen szép, gyertyafényes estéd.Én is szeretem ezt a várakozós, decemberi időszakot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én észre se vettem, hogy esett, igaz, itt nem is volt egy szem pihe sem. :)
      Nekem is nagyon tetszettek, ritkán ennyire vörös az ég.
      Remélem és kívánom, hogy Neked is legyenek nagyon kellemesek ezek a decemberi, várakozós esték!

      Törlés
  2. Egy pillanatra a bolog háttere is megnyílt. De jó, de szép, de nagyszerű! Mint a fotók, mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, a háttér igazán szép téli táj. Legalább itt a blogban legyen ilyen, mert a valóságban inkább a szürkeség uralkodik.

      Törlés
  3. Annyira szép! Nagyon szeretem ezeket a különleges égi jelenségeket. Itt is gyönyörű volt a naplemente ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem és figyelem is, hogy mikor kaphatok el ilyen perceket. :)

      Törlés
  4. Mit mondhatnék újat? Szépségesek a fények, a színek, mint mindig.
    Ez a káprázatos panoráma sok örömet szerez Neked és a fotóid által nekünk is.
    Talán icipici kárpótlásod, hogy beszűkült, különféle okokból, a mozgástér?!
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm E., de tudod, örülök, persze, de olyan jó volna, ha nem csak ezt nézegethetném! Ha minden olyan lenne, mint régen...
      Áááá, butaság! Ez van, el kell fogadnom. Nem szívesen, de belátom, hogy erre vagyok képes és valóban örülnöm kell, hogy ez legalább megmaradt.

      Törlés
  5. Itt még csak havas eső, 1-2 fokos hőmérséklet volt, de az igazi hótól (vagyis inkább az eleséstől) félek! Jobban szeretem messziről látni, mint a te szép havas dombtetőidet az erkélyről!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már itt is eltűnt a hó, elmosta az eső.
      Az eleséstől én is félek, ha havas a kapu előtti feljáró, még a szemetet is alig merem levinni.
      Bentről, a jó melegből viszont nagyon szeretem nézni a fehér tájat és a hóesést. :)
      Azok a dombtetők inkább hegyek, ez a fotókon nem látszik jól. Persze itthoni viszonylatban, mert az Alpok és a Kárpátok csúcsait meg sem közelítik. :)

      Törlés