2021. november 9., kedd

Harmadik éve

Szabó Lőrinc: MERT SEHOL SE VAGY

Mert sehol se vagy, mindenütt kereslek,
nap, rét, tó, felhő, száz táj a ruhád,
mindig mutat valahol a világ,
s mindig elkap, bár kereső szememnek
tévedései is hozzád vezetnek,
úgyhogy fény-árnyak, tündérciterák
villantják hangod, a szemed, a szád,
csöndes játékait a képzeletnek:
látlak s nem látlak, drága nevedet
csengi csendülő szivembe szived,
de percenkint ujra elvesztelek:
csillagokig nyílik szét s hallgatózom,
üldöződ, én, mégis, mint akit álom
húz le, sírodba, magamba csukódom.

8 megjegyzés:

  1. A mai szomorú napod...🖤
    Gondolatban Veled vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Közeli még a lesújtó esemény. Veled vagyok én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, még nagyon fáj. Köszönöm szépen.

      Törlés
  3. Harmadik év... még nagyon közeli, fájdalmas, friss seb...
    Néha meg úgy éreztem, túl gyorsan távolodik máris a friss fájdalom, s kapirgáltam a lassan hegedő sebet, hogy felébredjen...
    Gyönyörű ez a Szabó Lőrinc vers.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így van. Minden levél, amit újra elolvasok, minden közös emlék, minden fotó, egy-egy vers, vagy dal feltépi a gyógyulni akaró sebet, de nem tudok nélkülük élni.
      A kellő időben megtalálnak a versek, mint például ez is.

      Törlés
  4. Veled érzek, nagyon fájdalmas ez a nap neked. Vigasztalódjon a lelked.

    VálaszTörlés