2021. szeptember 17., péntek

Szivárvány

a késő délutáni Város fölött:

 

11 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Élőben sokkal szebb volt és egész sokáig kitartott. :)

      Törlés
  2. Annyira szeretem a szivárványt! nekem az egy csoda <3 gyerekként mindig azon gondolkodtam, hogy lehetne átmenni alatta :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem, ha látom - mert nem mindig veszem észre - muszáj megörökítenem! :)
      Én oda szerettem volna menni, ahol a földet érinti. :D Gyerekek...

      Törlés
  3. Szép, kettős szivárványt kaptál el. A hiedelmek szinte minden nép kulturájában pozitív jelentéssel ruházzák föl a szivárványt. Különben én is a fölet érintő szivárványhoz szerettem volna menni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó szemed van! Én nem akartam írni, hogy kettős szivárvány, mert olyan halványan látszik a második, de valóban az volt.
      Érdekes, hogy a gyerekeknek is milyen izgalmas és szép jelenség, mindenképp megmozgatja a fantáziájukat. :)

      Törlés
  4. gyönyörű, imádom

    (mind a mai napig izgalomba hoz mindegyik szivárvány, bőszen fotózom...de valahogy sosem olyan visszanézve a képeket, mint élőben átélve a hatalmas látványt a közelségét, a rendkívüliségében részt venni, így érzem, az az igazi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, én is úgy vélem, hogy a kép csak szerény másolata az igazinak, az élőnek, de nem tudok ellenállni, muszáj megörökíteni.

      Törlés
  5. Tegnap én is láttam. Éppen vezettem, és hazáig kitartott. Talán még át is mentünk alatta. Én nem fényképeztem le, örülök, hogy Te ezt megtetted, és újra láthattam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, autóból fényképezni nem veszélytelen, jobb, hogy itt láthatod újra. Amúgy meg örülök, hogy előkerültél. :)

      Törlés
  6. Sokan szeretjük a szivárványt, sok jelentése van, leírom, hogy a Magyar katolikus lexikon mit is ír róla. Íme:
    Szivárvány: a távolabb hulló esőcseppen megtörő napfény keltette, körív alakú, többszínű fényjelenség az égbolton.
    Ősi vallásos és mitológiai jelkép: híd 2 világ között.
    A sintoizmusban (Japán) az istenek a szivárványon jönnek le a földre;
    másutt a szivárvány a holtak országába vezető út;
    egy istenség fegyvere, íja, melynek nyílvesszeje a villám;
    a napisten nyelve, ill. maga a szivárvány magasabbrendű lény: a Napot kísérő szellem vagy alvilági kígyó.
    A görög mitológiában Héra istennő szolgálója és Írisz hírnöke.
    A Ter 9,13 szerint a vízözön utáni szövetség jele, Isten haragját és kegyelmét együttesen jelzi.
    Szt. Ambrus a szivárványt, mint a kegyelem szimbólumát, nyílvessző nélküli íjnak mondja.
    A szivárvány mint a világot ítélő Krisztus trónusa a Jel 4,3 és 10,1 alapján szintén a harag és a kegyelem jele.
    Az ikonográfiában Jákob létrájához hasonlóan a szivárvány ég és föld összekötője, a béke és a Békesség Anyja (Szivárványos Madonna) szimbóluma.
    A bizánci művészetben Krisztus trónusa. Utolsó ítélet-képeken a szivárvány „a trón körül” jelenik meg;
    ha még egy szivárvány látszik, az az új ég és új földet jelenti.
    7 színe utal a Szentlélek ajándékaira és a Szentháromságra.
    A magyar néphagyomány szerint a szivárvány egyik vége vízbe, tóba, kútba, moldvai hiedelmek szerint tengerbe nyúlik, onnan szívja fel a vizet, s vele békát, kígyót, halakat;
    aki átjut alatta, lányból fiúvá, fiúból lánnyá változik.
    A szivárványt eget és földet összekötő hídnak is tartották, amelyen angyalok, tündérek közlekednek.
    A széles zöld csík jó búza-, a vörös jó bortermést (de háborút is) jelentett

    VálaszTörlés