2021. szeptember 6., hétfő

Egyik nagy kedvencem ment el örökre

A 60-as években Jean Paul Belmondo és Alain Delon szinte minden francia kalandfilm főszereplői voltak. Mindketten eleinte komoly filmekben játszottak, mint például Belmondo a Kifulladásig c. filmben, vagy Delon a Rocco és fivérei-ben. Nekem Belmondo volt a kedvesebb, Alain Delon túl szép volt az én ízlésemnek. Belmondo kedves, csibészes, szabálytalan arcát örökre megőrzi a filmvászon.  88 éves volt...
Egy régebbi, 2010-ből való bejegyzés részlete a blogomból:
"A harmadik, a Cartouche (1962), francia-olasz, kosztümös kalandfilm. A történet a XVIII. századi Párizsban játszódik, Cartouche egy tolvajbanda feje, de olyan bandáé, ami csak a gazdagokat lopja meg, a szegényeket segíti. Klasszikus „jó betyár” film, de én ebben a filmben szerettem meg azt az érdekesen csúnya, gyűrött fejet, ami Belmondo nyakán ül. Claudia Cardinale játsza mellette kedvesét, a gyönyörű cigánylányt, Vénuszt, akibe a bandavezér természetesen halálosan szerelmes és aki a film vége felé meghal és akit csodálatosan felékszerezve (a lopott kincsekkel), egy gyönyörű hintóban temetnek el örökre a hullámok... Hááát..., mindegy, nekem akkor is tetszett, nna! Valahogy a 60-as évekre olyan jellemző ez a film. Vagy csak én néztem meg akkoriban több kalandfilmet? Lehet."

9 megjegyzés:

  1. Igen, Borka, a franciák nagy többsége is gyászolja, hiszen míg Delon-t lehetett csodálni, Belmondo-t ráadásul szeretni is lehetett! Nem tartott távolságot a közönséggel, s míg Delon-t sohasem láttuk nevetni filmjeiben (de állítólag az életben sem), Belmondo jókedvre derítette a nézőt. Sokat lehetne róla írni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen igaz! Delon hűvös, mondhatni hideg szépségű férfi és ez a filmjeiből is nagyon kiérezhető. Vitathatatlan a tehetsége.
      Belmondo igazán szerethető, ahogy Te is írod. Ráadásul nekem tényleg nagyon tetszett! :)

      Törlés
  2. Nagyon szerettem! Óriási volt. Emlékezetes alakításokkal mindig ott lesz a filmszeretők szívében. A jellegzetes mosolya lehet ott volt a szája sarkában, mikor elindult a hosszú úton.

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom, szerettem nézni őt.Tegnap az autóban ültünk, mikor bemondta a rádió a halálának a hírét. Minden híres ember halálhírére emlékszem, hogy hol és mikor hallottam vagy olvastam, hogy maghalt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak arra emlékszem, amikor Diana halálhírét hallottam.
      (A családtagok persze kivételek.)

      Törlés
    2. Éva, nagyon jó a memóriád! Én nem tudok így megjegyezni eseményeket.:(
      Ha visszagondolok, csak Kennedy és Lennon halálhírére emlékszem. Mindkettő esetében én is pontosan úgy emlékszem rá, mintha egy fotót látnék magam előtt.

      Törlés
  4. Nekem is a kedvencem volt ! A CSÚCS !

    VálaszTörlés
  5. Nahát, erről nem is beszélgettünk anno. Jó tudni ennyi év után. :) Kalandfilmekben tényleg csúcs volt, pláne ha arra gondolunk, hogy a legnehezebb akciókat is ő csinálta végig, ezzel megkímélte a kaszkadőröket. :)

    VálaszTörlés