2021. augusztus 16., hétfő

Nem nagy ügy

Valóban nem, főleg, ha belegondolok, hogy a világban milyen természeti katasztrófák és azoknak milyen következményei vannak. 

Nekem ez is elég kellemetlen. Előrebocsátom, hogy nem félek, de undorodom a mindenféle bogarak, rovarok szobában való jelenlététől. Kint a természetben elviselem őket, de ne zavarják meg az életemet bent a lakásban. Ezért már elég régóta minden ablakon van szúnyogháló és az erkélyajtó előtt egy nyitható szúnyoghálós ajtó. Sokkal jobb, mint éjszaka kergetni egy lepkét, kerti poloskát, vagy épp a zümmögő szúnyogokat csapkodni a fülem mellett - nem is beszélve a nappal érkező legyekről! Az sem mellékes, hogy így a madarak sem repülnek be, mert erre is volt már, nem is egy példa. 

Most, hogy leírtam ezt az elég erős fóbiámat, el lehet képzelni, hogy milyen nagy problémát okozott nekem a tegnapi vihar. Este 10 óra felé jött és valami nagy zajt csapott kint az erkélyen, de abban a mennydörgős, villámlós, szeles estében semmi kedvem nem volt megnézni, hogy mi történt. Idővel el is aludtam és éjjel kettőkor arra ébredtem, hogy már csak a távolban dörög. Na, gondoltam most megnézem, mi is történt este az erkélyen. 

Redőny fel, ajtó ki, de a szúnyoghálóst nem tudtam kinyitni. Ott feküdt sérülten az erkély kövén. Becipeltem a még mindig kicsit vizes sérültet a szobába, nekitámasztottam a falnak, megvizsgáltam. Mindeközben kiment az álom is a szememből. Megállapítottam, hogy az alsó 1-es zsanér eltört, a felső 2-es még ép, tehát lehet, hogy reggel, a világosban valahogy mégis fel tudom tenni. 

Mire ezekkel végeztem, már három óra volt. Aztán négy, öt, hat, hétkor, teljesen feleslegesen zenélt az ébresztő. Álmos voltam, fáradt voltam, mert háromtól hétig törtem a fejem, hogy hogy fogom megoldani ezt a problémát. Ilyenkor nem hagy nyugodni a gondolat, amíg ki nem találok valami megnyugtatót. Kiterveltem, hogy nem nyitok erkélyajtót, csak ablakot. Igen ám, de ott a hibiszkusz és tőle csak bukóra lehet nyitni, az meg nem elég az én és a szoba felfrissüléséhez. 

Elég annyi, hogy hétkor felkeltem, vittem az erkélyre egy kislétrát, egy nagy kalapácsot és a szúnyoghálós ajtót. Addig ügyeskedtem, mert azért jól jött volna egy segítő kéz, amíg a felső, ép zsanérba beillesztettem a belevalót és láss csodát: működik! Óvatosan kell nyitogatni, az igaz, de rendelek két ugyanilyen zsanért és a fiam, vagy Kislegény majd véglegesre megszereli. 

Attól tartok, hogy az én megoldásom csak délutánig tart ki, mert addigra megint viharos esőt jósolnak.

Tegnap nagyon erős szél fújt, lehet, hogy a műanyag zsanér anyaga is elfáradt már, ráadásul most vettem észre, hogy annak idején a szerelők spóroltak a csavarokkal, kettő helyett csak egy csavar tartotta azt a szerencsétlent amelyik eltört, később láttam, hogy a másikat is így szerelték össze. 

Hát kérem, ez történt. Nem nagy ügy, ezt könnyen meg lehet oldani. Nem is azért írtam róla, hanem mert ez volt a vasárnap és a hétfő legizgalmasabb történése számomra. 

15 megjegyzés:

  1. Jaj, az nagyon rossz, ha valami tönkremegy! Állandóan a fejünkben van, hogy lehet megjavítani, és túllenni az egészen. Én is így vagyok vele.
    Ügyes vagy, hogy meg tudtad javítani, mégha ideiglenesen is.Majd a fiad vagy a Kislegény szakértő keze véglegesen megcsinálja.
    Rossz éjszakád volt, ezért viszont nem irigyellek. Pihenj egy kicsit délután! Hátha sikerül, kicsit kiverni a fejedből a problémát, amit tudom, hogy nem könnyű.
    Remélem, a megjósolt, várható viharos szél ezúttal megkíméli, míg sikerül végleg megjavítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jutottál eszembe, hogy Neked mennyivel nagyobb a mostani problémád. Vajon, hogy áll vele a szerelő? És vajon viszi az elromlott berendezést?
      Az én problémám "kismiska" a tiedéhez képest.
      Tulajdonképpen én is fel tudnám szerelni a zsanérokat, csak a csavaroknak azt hiszem, lyukat kell fúrni és azt én nem tudok. Ez az egész ajtó műanyag, fogalmam sincs, hogy megy bele a csavar?

      Törlés
    2. A WC tartályt elvitte, vett egy újat, a WC kagylót pedig nem kellett kicserélni, viszont előbb-utóbb kell, azt mondta. Van viszont egy kis haladék. Azt már nem vitte volna el.
      De most meg mozog a WC kagyló, pedig nem mozgott mielőtt itt volt a szerelő, de nem tudom bebizonyítani. Holnap újra jön, és leragasztja. Újabb pénz és várakozás.
      Mindenkinek a maga baja a nagy. Neked is a szúnyoghálód. Megértelek, és átérzem a problémád.

      Törlés
    3. Ha sor kerül rá és nem viszi el a WC kagylót, akkor nem marad más, mint lomtalanításkor kirakni az utcára, addig meg valahol el kell rejteni. Pincében, vagy tárolóban, de ez még odébb van, ki tudja, hogy ez most jó hír, vagy inkább rossz. Azt hiszem, Neked is jobb lett volna, ha túl vagy az egészen.

      Törlés
    4. leragasztja? az enyém is le van, és mindig attól tartok, hgy emiatt nehéz lesz majd lecserélnI!

      Törlés
    5. Holnap újra jön a vívezetékszerelő. Kicseréli a WC kagylót is, és el is viszi. Ez a legjobb megoldás.

      Törlés
    6. Nagyon örülök, hogy így alakult, most minden új lesz és remélhetőleg sokáig nem lesz vele gond. Biztos többe kerül, de a nyugalmadért megéri.

      Törlés
  2. Ügyesen megoldottad. Magad uram módon, ha ideiglenesen is, de rovar/bogármentes övezet maradt a lakásod. Itt elmaradt megint a kiadós eső, csak enyhe szél és egy rövidke zápor volt. Pedig alaposan felkészültem, behordtam, elraktam mindent. Még a bicajom nyergét is megvédtem az esőtől, ami nem lett sok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól mondod, magad uram, ha szolgád nincsen. :) Én szeretek szerelni, de egyre gyengébb a kezem és már nem megy olyan hipp-hopp, ahogy szeretném.
      Balatonon vagytok, gondolom. Ott pedig nagyon hamar jön egy-egy vihar, nem csodálom, hogy előre elpakoltál, mert aztán már csak esőben pakolhat kapkodva az ember.
      Ilyet, ami tegnap itt volt, nem kívánok Nektek.
      (Tartozom Neked, de majd, ha kicsit hűvösebb lesz, ugye nem baj?)

      Törlés
    2. Jaj, dehogy baj, és nem tartozol. Nehogy már kényszer legyen...:(

      Törlés
    3. Nem kényszer, dehogy, ne is gondolj ilyesmire, csak egy kis lelkiismeretfurdalásom van.

      Törlés
  3. Ó, ha csak egy zsanér hibádzna sok elromlott dolgom közt!!! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen. Ezért írtam, hogy nem nagy ügy, de nekem ez a legfrissebb.

      Törlés
  4. "Nem nagy ügy, ezt könnyen meg lehet oldani. Nem is azért írtam róla, hanem mert ez volt a vasárnap és a hétfő legizgalmasabb történése számomra. "

    Jól ismerem a másnak pitiáner ügy óriásira dagadó fontosságát életünkben! Majd írd meg, sikerült-e megjavíttatni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, megírom, de szerintem az nem mostanában lesz. Még meg sem rendeltem a zsanérokat.
      Tegnap éjjel volt eső, dörgés, villámlás, de az ajtómat nem bántották. Egyelőre megúsztuk. :)

      Törlés