2021. március 31., szerda

Virágom, virágom...

Tegnap gyarapodott a szobanövényeim száma és van már egy legény is a lakásban :), ugyanis legénypálmáról van szó. 

Azért legény, mert állítólag még egy agglegény mellett is meg tud élni, olyan kevés törődést igényel. Két hetente kell locsolni, télen csak havonta. A huzatot és a sok vizet nem szereti. Inkább pozsgás, mint pálma, de magyarul mégis ez a hivatalos neve. Van neki elegáns latin neve is: Zamioculcas zamiifolia. Úgy döntöttem, inkább a magyar nevét használom. 

Nagyon fontos információ: ERŐSEN MÉRGEZŐ növény, gyerekek és háziállatok elől elzárandó! (Babérlevél helyett sem használandó - hiába hasonlít rá nagyon.)

Most ez a helye, aztán majd kiderül, hogy itt jól érzi-e magát, ha igen, tőlem maradhat, nem zavar senkit és őt sem zavarja a huzat. A túllocsolástól mellettem nem kell félnie. Később kap majd egy csinosabb cserepet, egyelőre ez is megteszi. Kicsi, nem is nő gyorsan, remélem, szép, hosszú életünk lesz így együtt! (Nagy előnye, mint a növényeknek általában, hogy nem kell sétáltatni.) :)

15 megjegyzés:

  1. Nekem is van, már szép nagy, a télen rengeteg új hajtást hozott. Tényleg igénytelen, s szerintem dekoratív is, főleg mikor már nagy bokorrá nő.
    A lányomnak is vettem, egy hete voltunk nála, felvittem neki 😊

    Teljen benne sok örömöd 😊🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, remélem úgy lesz! :) Még csak nézegetem és megpróbálom elképzelni, hogy milyen lesz mikor megbokrosodik? :)

      Törlés
  2. Megkacagtattál Borka! (Nem kell sétáltatni:)))
    Nagyon szép a "legényed", kívánom, tartsatok ki egymás mellett jó sokáig! - erőben, egészségben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legényem nevében is köszönöm, annak meg külön örülök, hogy sikerült megnevettetni! :)

      Törlés
  3. Én azt figyeltem ki/meg, hogy Nálad is már csak keresztbe fektetve férnek el a könyvek.:) Ismerős helyzet.
    A pálma remek környezetben van.

    VálaszTörlés
  4. Rhumel? Bizony, alig férnek el, már mindenütt vannak, egymás hegyén-hátán. Én is arra gondoltam, hogy ott a sarokban csak okosodhat és még zenélni is fogok neki. Hátha akkor jobban nő, mintha hallottam volna ilyesmit. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs, igen, lemaradt a "nevem".
      Elég szétszórt vagyok ma...

      Törlés
    2. Sejtettem a szövegből, de mi van, ha mégsem Te vagy? Ezért a kérdőjel. :)

      Törlés
  5. Van egy új családtagod, egy "legény". :)Jó és találó név a kevés igénye miatt.
    Sok könyved van, nekem is, mind a három szobában vannak polcok, és most már nem is férne el több. Abbahagytam a könyvek vásárlását. Van itthon sok olyan, amit el sem olvastam. Most a nyugdíjas éveimben sort kerítek rájuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer Kicsilány kérdezte tőlem: Nagyi, ezt a sok könyvet mind kiolvastad? Nagyjából mindet - volt a válasz.
      Van sok lexikon is, amiket már alig használok, hiszen itt a neten majdnem mindent megtalálok. Én sem veszek már könyvet, egyrészt nagyon drága, másrészt valóban nem fér már több sehová, legfeljebb a földre tehetném.
      A "legényke" egyelőre jól érzi magát, nyitva van még mindig az erkélyajtó, nincs egy csöpp hideg sem. :)

      Törlés
  6. Borka, valóban azt hittem először, hogy babérlevél!
    Ami pedig a könyveket illeti, a sajátjaimat néha elajándékozom most már, de mégis mindenütt kisebbfajta hegyekben várnak, néha elolvasásra, néha raktározásra...

    VálaszTörlés
  7. Flora, a könyvekből már jó párat én is elajándékoztam a gyerekeknek és az unokáknak.
    Régen rengeteg könyvet vettem és sokat kaptam ajándékba is. Ma már nem bóklászom könyvesboltok környékén és ez a szerencsém, mert ha könyvek közelébe kerülök, nem tudok nekik ellenállni. :)
    A lányomtól kaptam egy Kindle ekönyv-olvasót, kevés helyet foglal és sok mai regényt ott tudok elolvasni.
    Engem is emlékeztet a babérlevélre. :)

    VálaszTörlés
  8. A karantén hozadéka a könyvvásárlás házhoz szállítással...Csak megemlítem.:)))
    Bár már előzőleg is online rendeltem a gyerekek mesekönyveit, bolti átvétellel. Így kedvezőbb az ár, meg pontokat is gyűjtök. Magamnak még eddig megálltam, hogy rendeljek. A könyvtárból (pár háznyira van a mi utcánkban) hoztam el, mióta nyugger vagyok, a kortárs lemaradásaimat. Amíg nem volt még ez az utolsó korlátozás, online katalógusból előjegyeztem, kaptam emailt és telefonon megbeszéltük, mikor kopogok be az ablakon, a hölgyek pedig kiadták az ajtón. Most ez nincs, de sebaj, majd amíg visszaáll a rend, az itthoni készletből választok.
    Az e-olvasó...hát nem tudom, nekem szükségem van a könyvlapokra, meg a könyv illatára... Egyelőre nem tudtam megbarátkozni ezzel a praktikus szerkezettel.
    Lehet, ha majd naaaagy utazásokra megyünk. Hahahaha... ez se mostandág lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eolvasót még a szemműtétem előtt kaptam, nagyítani lehet a betűket és én már alig láttam, de hogy ne maradjak ki az olvasás élményéből, meglepett vele a lányom. Kényelmes, de a papír illatát én is hiányolom. A verseket igazi könyvekben olvasom, nem lettem hűtlen a könyvekhez sem, de újakat tényleg nem veszek, mert valóban csak a földön férnének már el. :)

      Törlés