2023. április 24., hétfő

Hogy mi van velem?

Semmi különös. 

Négy napig nyitott erkélyajtó mellett töltöttem a napjaim és gyakran mentem ki az erkélyre szétnézni. Pezseg az élet a lakás falain túl. Időnként a szellő virágillattal kényeztet, minden növény csodálatosan zöldell, van, amelyik még csak most hajtja ki a leveleit és van, amelyik már a virágát is elhullajtotta, vagy épp most virágzik. Bogarak, lepkék, méhek repkednek cikázva a lombok és a fejem körül, madarak sokasága száll ide-oda. Most vettem észre, hogy milyen sokféle madár tanyázik ezen a tájon. Kergetőznek, megpihennek, szerelmesen összebújnak, készülnek a családalapításra. 

A város is kizöldült, szemben a hegy már nem szürke, már inkább zöld. A fák a lombjaikkal lassan eltüntetik az utcát és a panoráma egy részét, de nem bánom. Legyen csak így. Ősszel, mikor ezek a gyönyörű, sokfélén zöld levelek elsárgulnak, pirosodnak, rozsdabarnán földre hullnak, akkor majd újra előbújik az utca és a város minden részlete. 




 

Írok itt a ragyogó, napsütéses tavaszról, miközben odakint szürkére váltottak a színek, lóg az eső lába. Nincs nyitva az erkélyajtó sem, de hát ez is kell, kell a földnek az éltető esővíz. Most olyan idilli a kép, de motoszkál a fejemben a gondolat, hogy meddig?

Hogy én? Ja, igen. Épp megittam, megettem a reggelimet, bevettem a gyógyszereket. A mosógép is befejezte a beállított programot, a ruhákat kivettem és most megyek teregetni...

10 megjegyzés:

  1. klassz írás, mosolyra indít♥

    VálaszTörlés
  2. Olyan jól leírtad a tavaszt, öröm volt olvasni. Az esős délelőtt után most vizes minden, de kellett ez az eső. Múlt héten is sok volt.
    A fák lombjai nálam is eltűntetik az utcát és a távolabbi kilátást. Ez van mindig tavasszal és nyáron. Ősszel és télen én is messzebb ellátok. Jó az évszakok változása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett. Nagyon vártam már a tavaszt és végre itt van, minden előnyével és szépségével.
      Voltam nálad és láttam, hogy ott nagy eső volt, de ez már tavaszi eső és az jó. 😊

      Törlés
  3. 4 nap nyitott erkélyajtó mellett! Nálam az idén még egyet se sikerült összehozni...
    Évszakok változása kis élettérben, ahonnan messze ellátni. Ilyenkor szeretnélek autóba ültetni és hip-hop, elvinni egy sétára, amíg én is tudok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Rózsa, nagyon kedves ötlet és nagyon köszönöm, még akkor is, ha tudom, hogy az ötletből nem lehet tett. 🥰
      Ma már itt sem lehet nyitva az erkélyajtó, fúj a szél, esik az eső és lehűlt a levegő.

      Törlés
  4. Nos, igazi április van. (nem mintha a március nem lett volna épp elég szeszélyes! :)
    Szombaton majd' megsültünk a balatoni udvar rendezésekor. Másnap még sütött a nap, de már hűvösebb volt a levegő, hétfő, na az pocsék, esős, szürke. Ma boltba induláskor még hideg, borús, pedig 14 fok. Mire végeztem, már ragyogó nap, dög meleg. Mostanra -egyelőre- kellemes langy meleg, kis tavaszi széllel és orgonailattal. (Maradhatna valami állandóbb, az izületeim és a fejem totálkárosak ettől a tingli-tanglitól)
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, szeszélyes az április. Igyekszem pozitívan hozzáállni a dolgokhoz, de nekem is nagyon fáj a derekam, kisugároz a lábamba, 30-40 lépés után már le kell ülnöm, a főzést is részletekben intézem. Éjjel be kellett vennem gyógyszert a fejfájásomra, az ízületeimet már nem is említem. Időjárás, a korom és a hazai körülmények megteszik a magukét. (A hazai híreket igyekszem kizárni, de teljesen nem lehet. Nagyon elegem van!)

      Törlés
    2. Nekem sokat segít most, hogy pár napra "megkaptam" Petyát és így Siccet olvasunk, meg hírek helyett mesecsatornára kaocsoljuk a tévét.🤗
      (De a lábam fájdogál, főleg mert a játszótéri iramot már nem bírom addig, mint a bátyjaival annó 😂)
      rhumel

      Törlés
    3. Ha "kicsit" nehezebben is, de annál nagyobb boldogságban telnek a napok az unokával. 🥰 Ismerős helyzet...
      Ma már ők vigyáznak rám. 😂

      Törlés