2022. május 29., vasárnap

Elment...

...Ő is. Elhunyt az egyik legnagyobb színészünk, Haumann Péter. 

2010. szeptember 21-én ezeket a sorokat írtam a blogomba:

"A Nemzet Színésze 

Ezt a címet és a velejáró juttatást most Haumann Péter kapta. Sokszor láttam őt élő előadásokon színházban, de TV-játékokban és filmen is, szinkronizálásait is ismerem. Nagyon örülök a választásnak, méltó utódja Kállai Ferencnek, aki végrendeletében megnevezett valakit, hogy Haumann Pétert, vagy mást, azt én nem tudom, de szerintem, ezzel a döntéssel ő is egyetértene. 

Soha nem felejtem el azt az estét, amikor a Macskákban énekelte az öreg színházi macska dalát - főiskolások ültek, álltak a nézőtéren mindenhol és a közönség tombolva ünnepelte Haumannt. 

Puzsér szerepe Molnár Ferenc: Doktor úr c. darabjában -, hogy én mennyit nevettem! Mensáros Lászlóval az Öltöztetőben..., sorolhatnám még, de nagyon hosszúra sikeredne az a felsorolás. Itt megtalálható szerepeinek (igaz, nem teljes) listája. Kívánom neki, hogy még sokáig élvezhesse a közönség szeretetét, és adjon nekünk sok szép estét, felejthetetlen élményt. Az eddigieket pedig, én a magam és hiszem, hogy sokunk nevében, nagyon KÖSZÖNÖM!"

Eltelt 12 év és nem lesz már több szerep... 

6 megjegyzés:

  1. Tőled tudtam meg a hírt. Ma még nem olvastam híreket, nem néztem híradót. Nyugodjon békében, jó színész volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ebéd után kapcsoltam be a gépem és alig akartam elhinni. :( Nagyon fog hiányozni.

      Törlés
  2. Igazi színész volt. Minden szerepében tökéleteset nyújtott.Nagyon fog hiányozni nekem is... mindenkinek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindent el tudott játszani, a drámától a kabaré jelenetekig, sokoldalú színész volt, pótolhatatlan.

      Törlés
  3. Én Moldovát siratom... Egyik a másik után.... Gondolom lassan az én korosztályom következik...

    VálaszTörlés
  4. Lassan alig marad valaki a fiatalkoromból. Közhely, de igaz, ez az élet rendje.

    VálaszTörlés