2021. december 19., vasárnap

Először...

...megvettem a kabáthoz a gombot.

Egy ideje kacérkodtam egy okos karkötővel. Tetszett, hogy nem kell bele elem, a gépemről tölthetem és mindig mutatja az időt, hogy méri, ha akarom, a lépéseim számát és mutatja az aktuális és várható időjárást, meg még sok mást is. Egészen beleszerelmesedtem. 

Megemlítettem a lányomnak, ő rögtön figyelmeztetett, hogy ez a kütyü csak okostelefonnal működik. Nem hittem neki, úgy gondoltam, hogy alapjáraton biztos mutatja az órát és azzal is megelégszem. Megrendeltem. Megérkezett. Izgatottan bontottam ki és gyorsan neki is álltam beüzemelni. Először csak ismerkedtünk, csinos darab, de vajon működik is? Párosítottam a laptoppal, de beállítani már nem tudtam rajta semmit. Nagy csalódás. Nem ő tehet róla, én voltam a bűnös, pedig figyelmeztetett a lányom. ( A bika makacssága.) 

Nézegetni kezdtem az okostelefonokat, találtam olyat, ami viszonylag sok dolgot tud és olyan árban van, mint az én három havi gyógyszerem. Pár nap tépelődés után ezt is megrendeltem, annak ellenére, hogy soha nem akartam venni, eddig elég volt nekem a régi kis telefonom és a fotómasinám. Már megrendeltem és még akkor is bántott a lelkiismeret, hogy kár volt, nem fogom tudni használni, meg ilyenek. 

Időben megérkezett, félve bontottam ki és végig félve érintettem meg. Nagyon szokatlan volt, hogy épphogy hozzáérek, már csinál is valamit. Na, akkor jöjjön az az okos kis karkötő! Párosítás – rendben. A hozzávaló fiók megnyitása félig rendben. Tudtam, hogy hogy kell, de a bejelentkezés már nem igazán sikerült. Angol nyelvű a program és rengeteg kérdés, aminek legalább a felét nem értettem. Jó, ennyi volt. Karkötő még mindig használaton kívül maradt. 

Szerencsémre hívott a leányzóm és bevallottam neki, hogy tanácsa ellenére, vettem egy karkötőt és később egy hozzá illő telefont, azaz megvettem a gombhoz a kabátot. Ugye, ugye, mondta ő. Abban maradtunk, hogy mivel az ünnepek előtt még ki kell váltani a gyógyszereimet, jön Kislegény és megnézi ezt a párost is. Így is lett. 

Jött Kislegény, kiváltotta a gyógyszereket és utána percek alatt elintézte, hogy az a kis huncut karkötő mutassa az időt, lépésszámot és a szívem dobogását. Ha hozzáérek, mutatja a megtett távolságot, a fogyasztott kalóriát, egy másik kézmozdulat és már látom is az időjárást és az alakulását. Tud még mást is, pl. ébreszt, de azt nem kell, mert a vonalas telefonom ezt minden reggel megteszi. 

Most boldogan sétálok a lakásban és igaz, nem egyfolytában, de részletekben mentem már egyik nap 2,5 kilométert. Ösztönöz, hogy ellenőrizni tudom és látom az eredményt. Néha a szívdobogásomat is ellenőrzöm, ebben a korban nem árt. A telefonnal már sok dolgot meg tudok csinálni, de még mindig az ismerkedés fázisában vagyunk. Készítettem pár szelfit, kár volt. Ilyen öregnek még a tükörben sem látom magam. :)

10 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy a Kislegény tudott segíteni. Hiába, a fiataloknak ez már a vérükben van. Használd a karkötőt egészséggel.Jó, hogy bevállsz ilyeneket.
    Én mindig félek az új kütyüktől, mert nem tudom őket használni, még a használati utasítás ellenére sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, a fiataloknak ez már semmi, nekik ez természetes. Régen én is értettem hozzá, de ez a terület olyan gyorsan változik, hogy én azt már nem tudom követni. A használatát azért meg tudom tanulni és többnyire magam bogarászom ki, mert úgy sokkal jobban megjegyzem, mintha valaki elmagyarázná.
      Köszönöm szépen, remélem, még sokáig fogom használni, pár hónapra kár lett volna beruházni. :)

      Törlés
  2. Hidd el, nagyon megszereted mindkettőt! Mikor rájössz, hogy mennyi mindenre jó, imádni fogod 😍
    Ha nem lenne az okostelefonom, a legjobban amit hiányolnék, az a kapcsolattartás a családommal. Milyen jó már, hogy nem kell ahhoz munkaidőben csörgéssel zavarni őket, csak elég egy szívecske, egy mosoly jel és tudom, jól vannak🤗
    A gyakorlati oldala meg megint szuper, rákattantam nagyon, minden számlát ezen keresztül fizetek ki, naprakészen látom az egyenlegemet, mindenről jön az értesítés stb. Szóval én szeretem ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon remélem, hogy mindkettő a kedvencem lesz, a karkötő már az! :)
      Egyelőre, amíg teljesen ki nem ismerem magam az új telefon útvesztőiben, még a régi telefonomat használom. Ha már biztosan kezelem, akkor jöhet a könnyű és gyors kapcsolattartás! (No meg a régi telefonomon még van pénz is, azt előbb le kell beszélnem. Kártyás a drága.) :)

      Törlés
  3. Jaj de jó! A karkötőt már élvezed. A telefonnal még inkább ez lesz. Én nagyon nem akartam ezt az okost, jaj, tiltakoztam is eleget. Mégis kaptam, ajándéknak nem lehetett duzzogva örülni, így évek óta van már, persze a mai napig teljesen nem tudok mindent, pont elég, amennyire kiismertem. :)A pandémia bizony sokkal de sokkal elviselhetetlenebb lenne nélküle.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már én sem bánom, hogy megvettem, de még sokszor kell gondolkoznom, hogy most mit is kell vele csinálnom? Persze az alapvető dolgokat, telefonálás, sms, keresgélés a neten, fotózás, már tudom. :) Remélem, hogy nem csak el fogom fogadni, hanem meg is fogom szeretni. :)

      Törlés
  4. De jó! Legyen sok örömed mindkettőben! Nekem ilyen karkötőm nincs, de okostelefont már hét éve használok, igaz, legkevésbé telefonálásra, de minden másra igen, nehezen tudnám nélkülözni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ági, legyen úgy! :)
      Nagyon sok a lehetőség benne, igazán akkor tudnám kihasználni, ha járkálnék a városban, de talán a taxit könnyebben kihívhatom. Van bőven időm ismerkedni az új "játékommal".

      Törlés
  5. én is akarok venni egy gombot (a kabát már rég megvan,lassan ki kell cserélni, mert rosszalkodik)

    VálaszTörlés