2021. december 26., vasárnap

December 24.

Ha elmúlik a szenteste, nagymama felidézi az emlékeket. 

Idén nem zártam magam karanténba, a szentestét lányoméknál töltöttem. Ők - a biztonság kedvéért - mindhárman csináltak tesztet és hála az égnek, mindhármójuké negatív lett. Tudom, borzasztó, de még így is volt bennem egy kis félelem, rég mozdultam ki úgy igazán a lakásból. 

Mindent megcsináltam, előkészítettem 24. előtt, aznap csak magamat kellett felkészíteni lelkileg és fizikailag az útra és az estére. 

Sötét volt már, amikor elindultam. Remegő lábakkal léptem ki a házból, az automata világítás magasabb emberekre van igazítva, így nekem mindig hadonászni kell a lámpa előtt, hogy végre világos legyen és lássam hova lépek. Igazán nem akartam ezen az estén - máskor sem – elesni és nyakam, lábam, karom törni. Szerencsésen kijutottam a kertből és a kapun kívül vártam a taxit, kicsit szemerkélt az eső, nem érdekelt, az izgalom, a várakozás - nem a taxira – az estére, teljesen lefoglalta a gondolataimat. 

Végre megérkezett az előre megrendelt sárga taxi, nehezen, de sikerült beszállnom a kocsiba és már repültünk is a kis budai utcába, ahol a lányom várt rám. Lejött értem, elvette a csomagomat és a jelenlétével is segített felmenni a lépcsőkön. Mire a lakás ajtajáig értünk, én már el is fáradtam. Bent meleg és finom illatok vártak, no meg Mojo cica, aki gyanakodva nézegetett, hogy ez meg ki a csuda? Még nem találkoztunk személyesen (a covid a bűnös), csak képeket küldött róla a lányom. Nagyon kedves, okos „kis” cicó, a „kis” a korára vonatkozik, mert különben akkora, mint egy közepes termetű kutya. Szinte egész este le nem vette rólam a szemét, minden lépésemet figyelte, jött utánam, nehogy már veszélyt jelentsek az ő birodalmára, mert természetesen ott minden és mindenki az övé. :)

Unokáim csak később futottak be, először Kicsilány, majd Kislegény is megérkezett. 

Csillagszóró, gyertyafény, a Kaláka szolgáltatta az estéhez a kellemes zenét. Ajándékosztás, közben kellemes karácsonyt kívánságok és óvatos puszik, ölelések, öröm és békesség. 

A vacsora nagyon finom és bőséges volt. Ropogósra sült kacsacomb, hal, krumplisaláta, fűszeres sütőtök-chips, baconnel párolt kelbimbó, zöldséges rizs – lehetett válogatni, ki mit kért. Befejezésként nem hagyományos fatörzs. Egyikünk sem szereti a vajas krémeket, így a fatörzsbe és a külsejére is főzött csokikrém került. Innivaló is volt bőven, én csak kristályvizet ittam és a sütiből is szigorúan csak egy szeletet ettem, pedig meg tudtam volna enni még egyet..., kettőt... Tényleg nagyon finom volt minden és nekem közben az járt a fejemben, hogy szegény lányom, mennyit fáradt! Mojo egész nyugodtan viselkedett, a csillagszórótól kicsit félt, a vacsora illata nem zavarta, megszokta a neki való macska-finomságokat, mert nem etetik embernek való ételekkel. Néha felugrott a karácsonyfa alá és ahogy a lányom valamelyik nap írta, tényleg nem bántotta a díszeket. A biztonság kedvéért leparancsolták a fa alól, mert azért az ördög még ilyenkor sem alszik. 

Beszélgettünk, sokat nevettünk, Kicsilány mesélt a közelgő utazásáról Finnországba. (Tudom, még nem szóltam róla, de januártól ösztöndíjasként, fél évig egy finnországi egyetem tanulója lesz.) Kislegény csöndesebb volt, munkából jött és kissé fáradt volt. 

Elszaladt az idő, 9 órára jött értem a taxi, minden baj nélkül értünk haza. Én elég nehezen vettem a lépcsőket, minden fordulóban meg kellett pihennem, de végül sikerült bejutnom a lakásba és boldogan, megnyugodva öltöztem át az itthoni ruhámba miután a már megszokott kézfertőtlenítésen és miegyebeken túljutottam. 

Lepakoltam az ajándékom, kerestem neki helyet a fa közelében és gyújtottam egy mécsest. A mécses lángja mellett, gondolatban mindenki ott volt velem a szobában, akit szeretek és aki már nem lehet velem a valóságban. Olyan nagyon szép, békés, meghitt este volt, pont ilyet kívántam magamnak!

14 megjegyzés:

  1. Drága Borka, szívet melengető olvasni a beszámolódat. Örülök, hogy az oda-vissza taxizás rendben lezajlott és a közösen eltöltött estétek ilyen meleg, szeretetteljes hangulatban telhetett el.

    (Majd ha lesz szusszanásnyi időm, írok emailt. Nálunk is minden rendben, sokat nevettünk, meg persze sírtunk is, de azok örömkönnyek voltak, több részletben és több felvonásban:)
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg nagyon örülök a Ti boldogságotoknak! El tudom képzelni, milyen nagy volt az öröm és az örömkönnyeket is. :) Már nagyon kellett ez nálatok mindenkinek.
      Akár hiszed, akár nem, én is meghatódtam és tényleg nagyon örülök, hogy sikerült minden, amit szerettetek volna! :)

      Törlés
  2. Lépésről lépésre kísértelek ☺️ milyen jól tetted, hogy bevállaltad a kimozdulást, a taxizást, a fáradtságot. Cserébe volt/van egy gyönyörű estéd és tudom, ezerszer fog még eszedbe jutni, hogy milyen szép volt 😍
    Kívánom, hogy sok ilyen emlékezetes napod legyen még! ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Orsi, nagyon remélem, hogy még lesz pár ilyen szép estém. :)
      Tavaly sem volt rossz, de mégis más volt, mert itthon, egyedül töltöttem.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Nem bánnám, ha jövőre is így sikerülne. Nem akarok telhetetlen lenni, de ha még pár év adatna, az nagyon jó volna, még így, betegen is. :)

      Törlés
  4. Örülök, hogy elmentél a lányodhoz ünnepelni! Néha maga a környezetváltozás is felüdít, főleg, ha szeretteid körében történik. Utána még a magány is elviselhetőbb, sőt, néha még kívánatos is lesz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon örülök, élmény volt, ami már nagyon-nagyon hiányzott. Így igazi az ünnep és utána jólesik az itthoni csöndes emlékezés és pihenés.

      Törlés
  5. Öröm volt olvasni az írásodat. Nagyon jól leírtad a történéseket, szinte látom magam előtt az eseményeket. Igazi szép szenteste volt a családod körében. Kívánok még sok ilyet, de Covid nélkül a legközelebbit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, az a covid...! Nagyon haragszom rá, sokat elvett tőlünk. Nem csak az én családomtól, de mindenkitől.
      Szép este volt, felidézte a régi, együtt töltött szentestéket. Jó volna, ha a jövő ünnepei zavartalanul telhetnének és egy kicsit sem kéne tartani semmiféle vírustól.

      Törlés
  6. Borka, legalább tízszer elolvastam a szentestei beszámolódat, mert olyan békét és zavartalan együttlétet, közös ízlést, szeretetet sugárzott, amilyen nálunk - beleértve a szülői házat és gyermekkort - sosem volt. Mint a mesében! Legyetek jók továbbra is.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Klári, egészen meghatódtam. Ígérem, továbbra is jók leszünk! Legalábbis remélem és bízom benne. :)

    VálaszTörlés
  8. Átjött..átsugárzott a szeretet, az öröm soraidon. Valóban jó volt olvasni, legyen részed még sok ilyen boldog estében !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos fodorka! Nagyon örülök, hogy itt jártál és írtál is nekem! :)
      Nagyon szépen köszönöm a jókívánságod, legyen úgy! :)

      Törlés