2021. október 20., szerda

Az ötvenedik

25 éves voltam, kicsi lányom májusban töltötte be a második évét. Nyáron Lellén nyaraltunk négyen. N. (az ex), kislányunk, én és a még nem tudni, hogy fiú, vagy lány pocaklakó, akivel akkor már 6 hónapja éltem jóban, rosszban, éjjel, nappal együtt. A nyaralás, ezekhez a körülményekhez képest egész jól sikerült, a nyaralók és az üdülő személyzete is nagyon kedvesen viselkedett velünk, tekintettel voltak a helyzetemre és az én kis bogárkámat egyfolytában kényeztették, talán egy kicsit túlzásba is vitték. 

Itthon aztán jöttek a dolgos hétköznapok. Teltek a hetek, hónapok, ellenőrzésre mentem az orvosomhoz, aki elmondta, hogy annak ellenére, hogy csak november elejére vártuk a babát, meg kell születnie október 23-25-ig, ha nem, akkor menjek vissza hozzá, mert akkor baj van. Mit mondjak? - nem voltam ettől a hírtől boldog. 

Múltak a napok, október 20-án reggel, jelezte kisebbik gyermekem, hogy itt az idő! És valóban, egy viszontagságos utazás után (a város másik felében volt a kórház), szinte az utolsó pillanatban, végre ott voltunk a kórházban. Szerencsém volt, az én orvosom volt az ügyeletes és ő jött velem szemben a folyosón. Betessékeltek a szülőszobába és fél óra elteltével megérkezett a kicsi fiam! Alig akartam elhinni! Három héttel jött korábban és ez volt a szerencse, mert a köldökzsinór a nyakára tekeredett és ha nem így történik, annak a következménye végzetes lehetett volna. Elég nagy volt, elég fejlett, csak híznia kellett volna még, de nem számított koraszülöttnek, időben hazaengedték. 

Ma töltötte be az 50. évét! Isten éltessen drága "kisfiam"!

13 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy leírtad a szerencsés születésnek a történetét. Érdekes volt olvasni, volt benne öröm és izgalom is. Isten éltese a drága "kisfiadat" erőben, egészségben.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Én is ezt szeretném neki és egy kis nyugalmat is, mert nyugton lenni nem nagyon tud. :) Még meg sem született, de már ilyen volt.

      Törlés
  3. Nagy öröm ilyen viszontagságok után egy egészséges babával hazamenni! Gratulálok minden résztvevőnek ötven évvel ezelőttre is. Sok boldogságot, szép életet kívánok mindannyiótoknak! Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, úgy, ahogy írod. A viszontagságokat nem is részleteztem, minek azokra ilyenkor emlékezni, igaz? Az öröm a fontos, az, hogy egészséges kisfiammal mehettem haza és nagyon boldogan. :) Ez a nap nem csak neki, nekem is ünnep. :)

      Törlés
  4. Isten éltesse a (számomra különösen kedves nevű) fiacskádat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, nagyon köszönöm a nevében is! :)
      Úgy látom, ez a név már családi hagyomány, mert az ő fiát (a másik fiúunokámat) is úgy hívják. Dédpapa, nagypapa, fiú, unoka...

      Törlés
  5. Borka, legjobb kívánságaim a fiadnak!
    Hogyan vették észre a köldökzsinórt a nyaka körül, hiszen, ha jól emlékszem, még nem volt 50 éve ultrahang vizsgálat...
    Mindenesetre gyorsan meg is szülted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Flora, átadom!
      Nem azt vették észre, hanem a légzése lehetett gyanús az orvosnak. Azt, hogy a nyakán van a köldökzsinór már csak a kijövetelekor tapasztalták, fel is kiáltott az egyik nővér: Vigyázz, nyakán van a köldökzsinór! Gondolhatod, mit éreztem abban a pillanatban. Nem is sírt fel rögtön. Kapott pár pofont, aztán egy végtelennek tűnő idő után végre meghallottam a hangját.
      Valóban nem volt ultrahang, ezért nem is tudtuk hogy kisfiú, vagy kislány? Ma egész biztosan császárral született volna meg, nem kockáztatták volna az életét. Akkoriban ezt még nem láthatták.
      Tényleg nagyon gyorsan meglett, már a kórházba érkezésemkor siettettem mindenkit, mert éreztem, ha nem sietnek, ott a folyosón fog világra jönni - már tudom - a fiam.

      Törlés
  6. Borka nagyon szép visszaemlékezés volt, jó volt olvasni, aggódalom, öröm, szóval minden volt...)
    Csodaszép 50. születésnapot kívánok a fiadnak egészségben, na és persze Neked is kijár a gratuláció, és hozzá a jó egészség!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Remélem és kívánom neki én is a jó egészséget, boldogságot.
      Magamnak szeretnék még pár évet, hogy gyönyörködhessek még egy kicsit a gyerekekben és az unokákban.

      Törlés
  7. A szülést nem felejti el egy anya sem, minden mozzanatra emlékszik, ahogy most Te is leírtad☺️ s igen, legyenek akárhány évesek, kislányom /kisfiam lesz életünk végéig ☺️ Isten éltesse az ünnepeltet! 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, Neked is nagyon köszönöm, továbbítom az üzenetet. :)
      Bizony, mindkét gyermek születésének minden percére emlékszem. A fiam születése elég mozgalmasra sikeredett, de a fő, hogy egészséges baba lett - az én "kicsi fiam". :)

      Törlés