2021. február 10., szerda

Magyar Retro 50-es évek 4.

Tánczenei koktél. Nem szól majd zene, csak felidézem a régi „nótákat”, amiket gyermekkoromban hallgattam, a teljesség igénye nélkül, mert képtelenség mindet felsorolni. :) 
Első ilyen emlékem – már említettem valahol, valamikor – nagymamáméknál a konyhában (ez egy visszatérő motívum, mivel általában ott zajlott a társasági élet) énekelek. Az állandóan szóló rádióból fülembe másztak a dallamok és a szövegüket is könnyen megjegyeztem. Nem jártam még iskolába, talán 4 éves lehettem. Akkoriban az orosz dalok voltak divatosak, így azokat tanultam meg. Énekeltem a Lila orgonák-at, a Virágzik a rózsa, zúgnak paatakok...-at, ez utóbbi egy Dunajevszkij dal és nem elírás a két a, mert magamban most is énekeltem. Mindkettőt tudom a mai napig. 
Később, arra nem emlékszem, hogy pontosan mikor, Gyere, ülj kedves mellém, Nem adlak másnak, Messze túl a kék hegyen van az én hazám, Judit, Csak a szépre emlékezem, Csak egy kis emlék, Sétahajó, Nekünk találkozni kellett, Baracknyílás idején, Én mindig Pestről álmodom, Pedro kocsmája, még később: Csini baba, Én visszahozom divatba a foxtrottot, Ha most az egyszer visszajönnél, Ha végre itt a nyár, Én úgy szeretnék egy bozontos kis kutyát... 
Rájöttem, hogy képtelenség ez a bejegyzés. Így nem lehet, nincs semmi értelme csak úgy felsorolni a dalok címét. Mégis szólni fog a zene? Nagyon remélem. Ez az összeállítás is csupán csak ízelítő, de mégis több a semminél. :)

3 megjegyzés:

  1. Ebben az összeállításban Vámosi János énekli a Bolyongok a város peremén-t, nekem sokkal jobban tetszik, ha Gubik Míra énekli. Anyukám fedezte fel, még '54-'55-ben az Újvidéki Rádióban. Neki az egyik kedvence volt.

    VálaszTörlés
  2. Nekem az ötvenes évek kimaradtak az életemből. Ennek az évtizednek a végén születtem. A "60 -as évek végétől már van zenei emlékem, de leginkább a '70-es, '80-as években hallgattam rádiót. Szoktam hallgatni a Retro Rádiót is.
    Ne aggódj a bejegyzésed miatt. Jó, és sok információt ad.

    VálaszTörlés
  3. Akkor Te még gyerek vagy. :) Sok dalt újra feldolgoztak, más előadókkal még most is lehet hallani egyet-egyet.
    Köszönöm a vigasztalást. :)

    VálaszTörlés