2007. szeptember 11., kedd

Hadik Kávéház

Hétfőn boldogan láttam a Bartók Béla úton, a Gárdonyi szobor közelében, hogy a 36-os számú sarokház üzletének kirakatában ott lóg a tábla, hogy itt hamarosan a Hadik Kávéház nyílik meg.
Sokáig cipőboltként működött, ahányszor csak láttam, mindig fájt a szívem, hogy egy ilyen neves kávéházat, Karinthy szinte itt töltötte a napjait, hogy lehetett megszüntetni?!
Aztán itthon megnéztem a Neten, hogy mit is lehet tudni a Hadikról. A történetét, a nevének eredetét, nagyon kevés régi képet is találtam róla, de sajnos azt is, hogy már 2005-re ígérték a megújult kávéház átadását. Mindjárt nem voltam olyan boldog.
Most 2007-ben járunk, vajon látni fogom még a Bartók Béla úti sarokházon a Hadik Kávéház feliratot, vajon meg tudok inni ott egy finom kávét, miközben azon mélázok, hogy Karinthy Frigyes, ha nem is ugyanezen falak között, de ezen a helyen írt, tréfálkozott, élcelődött az életen, az írókon, sőt még a tulajdonossal is elviccelődött:
Azt mondja egy alkalommal Karinthy:

- Kaiser úr, ma valahogy nem az igazi ez a feketekávé.
- Át kell menni a Gebauerhez, Karinthy úr, hátha ott jobb ! - feleli a nagyapa. (Gebauer a konkurencia volt, a mai Szeged Étterem helyén ).
- Mennék én, Kaiser úr - így Karinthy -, csakhogy ma nem vagyok úgy öltözve.


Hirtelen természetű nagyapám romokban hevert ettől a választól.

(Idézet Kaiser Mártától, a tulajdonos, Kaiser Adolf unokájától)
Ilyen fájdalmam még a Japán Kávéház megszűnte, hiszen az József Attila törzshelye volt, de annak a helyén legalább az Írók Könyvesboltja található. Mégis más, mint egy cipőbolt, de akkor is! Ott azért felidézhető az írók, költők szelleme és József Attila kötete is kapható.

3 megjegyzés:

  1. Akkor légy szíves szólj, ha megnyílt a Hadik, máris veszek ki egy nap szabadságot és megyek Veled kávézni (jóó, puncstorta is jöhet mellé:))

    VálaszTörlés
  2. Én is pont ezt akartam írni: kávézunk mi még ott, Mila, ha megnyílik! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon remélem. Szólok, megyek, csak nyíljon már meg! :)

    VálaszTörlés