2007. március 23., péntek

Ne má'! Megint fúj a szél...

Délutáni panoráma. Akkor csak esett, most viharos szél, esővel megspékelve. Kacinka szerint szutyok idő. :) Igaza van. Az előbb azt hittem, hogy már meg dörög az ég, de csak az alattunk lakó engedte le a redőnyt. Az erkélyen leraktam a pozsgást a földre, nehogy a szél leverje az asztalról, mert akkor szegénynek annyi.
Bekapcsoltam egy helyesírás ellenőrző akármit, nagyon jó szórakozás! Minden igekötőnél hibát jelez. Külön szónak értelmezi, én meg nem győzöm okosítani. Milyen program az ilyen? Nem ismeri a magyar helyesírás szabályait! Pedig én segítséget szeretnék kapni, de így? Persze néha jókat mulatok, amikor nem ismer egy szót. Hogy miket tud ajánlani helyette, nem is értem. Követhetetlen a logikája. Most pl. miért nem tudja a követhetetlent, vagy a szórakozást? Ez jó! Az igekötőnél szót sem ismeri és mit ajánl helyette? - kévekötőinél, hajlekötőinél! :)) Érthető, nem? Sokkal gyakoribb szavak a magyar nyelvben, mint az igekötőnél. :) Elvagyunk. Tanítgatom. Ezt sem ismeri! A taníttatom jobban tetszett neki, de nem úgy van az! Egyelőre még én írom ezt a blogot. Majd ha megunom az ötleteit, kikapcsolom. Még tűröm. :)

Mit találtam?! Mókás. :) - Köppäbävisan
Zene, kattints rá!

6 megjegyzés:

  1. Vicces ez a helyesírásjavító, nem egy Arany János a szókészlete. :)

    VálaszTörlés
  2. Ja és ez az északi nyelv a zenében...
    tán norvég, vagy svéd, olyan, mintha halandzsáznának, nem?

    VálaszTörlés
  3. Nem halandzsázik az, hanem finn a nyomorult - és ezekkel vagyunk mi nyelvrokonok, na haggyanakmálógva!
    De nagyon jópofa a nóta! :)

    VálaszTörlés
  4. Vissza az egész! mégse finn, hanem svéd. :)

    VálaszTörlés
  5. Gyanútlanul rákattintottam, kissé hangosra volt beállítva a hang. Volt itt sikere! Egy darabig hallgattuk. :-)

    VálaszTörlés
  6. Svéd, hm. Furán mókás. El sem tudom képzelni, hogy miről énekelhetnek... Azért érdekes, hogy az angol, francia, olasz, spanyol nyelv nem fura a fülünknek, sőt, némelyik nagyon kellemes. A németet azért nem említem, mert azt valahogy nem szeretem, pedig Thomas Mann, Goethe nyelve, de... Mindig szerettem volna kívülállóként, idegen füllel hallani a magyar nyelvet! Állítólag mekegős, a sok e miatt. Vajon hogy hangzik a mi nyelvünk egy svéd fülének?

    VálaszTörlés