2010. június 20., vasárnap

Az ebéd

Hát ez nagyon finom volt, nagyon jólesett! 
Most jön a meglepetés. Meg lehet vetni érte, de én gyerekkorom óta szeretem a tarhonyát, bizony. Nagyon ritkán csinálok, gyermekeim nem szerették, Apó is inkább a krumplit (bocs, a burgonyát) és a rizst részesíti előnyben, de most eljött az idő és kizárólag csak magamnak gyártottam egy jó nagy adag tarhonyát. Csináltam hozzá csirkemellből (tudom, jobb lett volna a marhalábszár, de attól eltiltott az orvos) egy zöldséges perkeltet ami csak annyiban különbözik a normális pörkölttől, hogy a paprika-paradicsom duóhoz még adtam egy kevés sárgarépát, gyökeret, nagyon pici zellert, zöldborsót és finom, zsenge karalábét, szóval olyan tavaszias lett. Ezt tettem a tarhonyácskámra és mellé uborkasalátát ettem.
Hmmm, nagyon ízlett, jó sűrűre sikeredett a szaft is, pont olyan lett ahogy azt én szeretem.
Van itthon fagyi és erdei gyümölcsös joghurt, de erősen gondolkozom, hogy egyek-e? Kár elrontani velük az ebédem ízét - na, ilyen is ritkán fordul elő velem!
Ez volt a Pörkölt tarhonyával és uborkasalátával című "óda", írtam én, azaz Borka. :)

22 megjegyzés:

  1. Egészségedre! Én is így szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm és örülök, hogy van még ebben a kishazában hozzám hasonló, aki "szintén zenész" és szereti a tarhonyát (becenevén: úttörőgombócot). :)

    VálaszTörlés
  3. Ó, a tarhonyát én is nagyon!
    A bizonyítványokhoz meg itt gratulálok, hátha oda már nem nézel vissza, pedig olyan jó olvasni az ilyeneket :)

    VálaszTörlés
  4. Vackor, szerinted elmondható, hogy a medvék a méz mellett a tarhonyát is szeretik? ;)
    Gyermekek (mindhárom, mert leányzómnak nagy része van ebben a sikerben) nevében is nagyon köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  5. Elhiszem, hogy finom volt!
    De sokszor ettem gyerekkoromban, nyáron gyors vacsoraként paprikás tarhonyát kovászos uborkával! Dinsztelt hagymára pirospaprika, mintha pörköltre készülnénk, és erre jött a tarhonya. Összekeverve, kellő adag víz rá. Készen olyan íze volt, mintha pörköltet is ennénk mellé. :-) Illett hozzá a kovászos uborka!

    VálaszTörlés
  6. Hú,de szép a háttered!!!!!!

    Én is szeretem a tarhonyát!:)Mostanában a paprikáskrumpliba is teszek,nagyon finom!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Tyria, igazad van, kovászos uborkával még finomabb! :) A paprikát kihagytam, de hagymát pirítottam alá, az olyan finom ízt ad neki.

    Mammka, a paprikás krumpliba nagymamám sokszor tett nokedlit, az is nagyon finom! Tarhonyával még nem próbáltam, de ami késik, nem múlik. Ezzel a háttérrel én is jól elvagyok egy darabig, aztán megunom és lesz mááásik. ;)

    Látom, egész sokan szeretjük a tarhonyát, megnyugodtam, mégsem kificamodott az ízlésem. :)

    VálaszTörlés
  8. A háttér csodaszép, megint, mint mindig.:) Otthon reggel IE-vel nem láttam még ilyen jól, mint itt bentről. A halványan átderengő kalapos nővel, a rét virágai, finomság és pasztell-hangulat. De ahogy ismerlek, lesz mááásik.:)

    VálaszTörlés
  9. Valamit nagyon eltoltam,mert minden megjegyzés a levelezésembe jött, csak nem tudom mit!?

    VálaszTörlés
  10. Én viszonylag gyakran főzök pásztortarhonyát. nagyon szeretem, és szinte a semmiből megvan.
    A háttér tényleg nagyon jó!

    VálaszTörlés
  11. Rhumel ezt nagyon szépen írtad, de tényleg ismersz, lesz majd mááásik! :) Nem most, de biztos, hogy egy idő után nem bírok magammal és lecserélem. :)
    Ma közel 1 órás filmet néztem Párizsról, nagyon jó volt!

    Zsuzsa, el nem tudom képzelni, hogy mi történt?! Ilyennel még nem találkoztam.

    Köszönöm Andi! A kecskesajtod is finom lehet. :) Örülök, hogy sikere van a háttérnek!

    VálaszTörlés
  12. Borka,annyira nem bátortalanítottál el,hogy elkezdtem a blogot,de hogy jól-e,azt nem tudom,minden esetre rém izgalmas!

    VálaszTörlés
  13. Jaj de jó! :) Végre kicsit közelebbről is megismerhetlek! :))

    VálaszTörlés
  14. anyukám annak idején egy csomó - különböző méretű tarhonyát - "gyártott"; olyankor minden asztalra az volt szétteregetve, hogy száradjon(?)- mindig csodáltam..., ámde nem tanultam meg -sajnos- az ő konyhai művészetét (másban sem), pedig ő próbálta átadni, csak nagyon szeliden...

    VálaszTörlés
  15. Az én anyukám is csinált még kézi tarhonyát. Jó kemény tésztát gyúrt, aztán megfelelő lyukú reszelővel lereszelte és ahogy írod, szétteregette az asztalon, hogy száradjon, mivel nem egyszeri alkalomra készült, így elállt. Én már csak készen kapható tarhonyát főzök, pedig azok a finom cérnametéltek a húslevesben, vagy a káposztás tészta, de az akármilyen metélt is úgy volt az igazi! Most is számban van az íze, de lehet, hogy csak azért volt olyan finom, mert a mamám készítette. A sajátom biztos nem ízlene annyira...

    VálaszTörlés
  16. De miért is kellene megvetni azt, aki szereti a tarhonyát? Én is szerettem, amíg ehettem, jó az nagyon. :)

    VálaszTörlés
  17. Mert én úgy értesültem az ifjabb nemzedéktől, hogy a tarhonya az egyik legszörnyűbb étel és pfuj-pfuj és egyáltalán, hogy lehet azt megenni?! Ha valaki olyan semmilyen ember, mondjuk butácska, vagy ilyesmi, hát az nekik egy TARHONYA. :) (Nem az unokáim mondják ezt.)
    Bikfic, egyszer csak eljön az az idő, amikor Te is nyugodtan ehetsz tarhonyát!
    Ki hitte volna, hogy az úttörőgombócnak ilyen sikere lesz?!

    VálaszTörlés
  18. Akkor én el vagyok maradva, mert sose hallottam, hogy a tarhonya ilyen pejoratív értelemben használatos. Igaz, hogy az úttörőgombóc nevet se ismertem. :))

    Hát igen, talán jövő ilyenkor már ehetek majd tarhonyát én is, bárcsak úgy lenne. :)

    VálaszTörlés
  19. Látod, látod, jó az öreg a háznál. :)

    Nagyon drukkolok neked, ha minden jól megy, eszünk együtt tarhonyát (is)! :)

    VálaszTörlés
  20. igen, valóban - anyukám is - gyúrta is a különféle tésztákat! abban néha segitettem kiskoromban(enni is az édesebbeket:)

    most azért is sajnálom, hogy nem tanultam meg a főzéstudományát, mert nem tudom továbbadni a lányomnak, pedig ő viszont nagyon fogékony rá...

    VálaszTörlés
  21. Annyit írtatok a tarhonyáról hogy megkívántam, holnap csirkepörkölt lesz, pirított tarhonyával,kovászos uborkával

    VálaszTörlés
  22. Jó étvágyat hozzá! Remélem, olyan jól fog esni, mint nekem. :)

    VálaszTörlés