2007. szeptember 23., vasárnap

Kit vagy mit képviselnek?

Mérges vagyok. Bár, mit is várhattam volna tőlük? A tisztelt képviselő urakról és hölgyekről beszélek. Húzzátok meg Ti azt a bizonyos madzagot, Mi ugyan nem! - vallják és még csak kicsit sem szégyellik magukat. Sőt! Fel vannak háborodva. Én is fel vagyok háborodva, mert nem az ország, hanem a zsebük sorsát tartják a legfontosabbnak. Mindegy, hogy melyik oldal: bal, jobb, közép, hogy hívő vagy ateista - ebben mind egyetértenek.
Vajon szépeket álmodnak éjszakánként, egyáltalán: tudnak aludni, mint akik jól végezték dolgukat?
Csak dúdolgatok egy szép népdalt: hát én immár kit válasszak, virágom, virágom...
"Számot vetett-e mindenik magával,
Minő dologra szánta el magát?
Nagy a dicsőség, melyet mindegyik
Szerezhet itten, de tudjátok-e,
Csak nagy munkáért jár ez a dicsőség!
Akit nem égő honfiérzelem
És tiszta szándék vezetett ide,
Kit a hiúság, vagy silány önérdek
Csábít e helyre, az szentségtelen
Lábbal ne lépjen e szentelt küszöbre,
Mert hogyha egyszer átlép és kijő majd,
Átok s gyalázat lesz kisérete,
Mellyel haza s később a sírba megy. -"

(Petőfi Sándor: A NEMZETGYŰLÉSHEZ - részlet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése