2006. április 22., szombat

Vásárlás

Hááát... Nem jött össze. Majd máskor.
Én viszont teljesítettem a pensumot, megvettem mindent, amit kellett. Álltam bután a játékbolt polcai előtt, mert halvány fogalmam sem volt a mai rajzfilmek szereplőiről. Mulant még könnyen megtaláltam (a neve nagy betűkkel a dobozon ékeskedett), de kőembert valahogy nem sikerült felismernem. Végül boldogan fedeztem fel egy ismerős figurát: tini nindzsa teknőst. Na, azt gyorsan megvettem Mulan kisasszonnyal együtt. Kötelező feladat teljesítve, jöhet a szabadon választott!
Bementem egy könyvesboltba. Sokáig ott is ragadtam. Sajnos amit nagyon szerettem volna: Szymborska verseket, az nem volt, de vettem helyette mást. Két kis vékony könyvben a manapság nem igazán kedvelt költők válogatott verseit. Váci Mihály, Zelk Zoltán, Simon István, Garai Gábor, Csanádi Imre, Benjámin László. Sok nagyon jó verset találtam még ott a boltban, ahogy beleolvastam.
Még vettem két könyvet, nem tartják igazi irodalomnak, de én anno könnyesre nevettem a szemem rajtuk. Vaszary Gábor: Ketten Párizs ellen és a Hárman egymás ellen. A Ketten Párizs ellent hangosan olvasta fel nekem a barátnőm érettségire készülődve a Palatinus strandon. Ott "tanultunk" ugyanis. Én gurultam a nevetéstől, ami nálam könnyen megy most is, hát még 18 éves koromban. Persze a strandolós tanulás nem ért semmit, úgyhogy be kellett szüntetni, mert az érettségin nem Vaszaryból kellett beszámolni. Én történetesen Madách: Az ember tragédiája tételt húztam, a prágai színt (álom az álomban). Irodalomból talán ez volt az egyetlen amitől féltem. Aztán valahogy minden előjött és egész jól sikerült. :) Ma is tudom kívülről az idézeteket, amiket meg kellett hozzá tanulni.
A Vaszary könyv Gabi barátnőm tulajdona volt (őszinte sajnálatomra), így nélkülöznöm kellett a molyrágta takaró-féle frizura leírását elég sok éven át. Majd, amikor megjelent, megvettem és gyermekeim kunyerálták el. Ma a fiam a boldog tulajdonos. Most aztán megvettem újra MAGAMNAK! (És ezt nem adom! - ez disznósajt!) Istenem, hogy hány könyvemmel jártam így! A lányom is nagy könyvbarát, az én könyveimnek különösen nagy barátja! :) Nekem meg nincs szívem nemet mondani.
Miután kikeveredtem a könyvek világából, ahol elég óvatos voltam és a legtöbb polc mellett sietős léptekkel haladtam el, nehogy már az összes vagyonom ott maradjon! - kiléptem a körút villamos nélküli forgatagába. Meleg volt, zaj és büdös. Az ég már nem kéken tündökölt, hanem ronda, szürke volt. Pillanatok alatt eredt el az eső. Ömlött, de olyan nyári, buborékos záporeső esett. Mire az utcánkba értem, megint sütött a Nap. Mostmár pára is csatlakozott a meleghez. Mindkét kezemben csomagok, és az utcán felfelé kell jönni. Kicsit ideges lettem... :) Hiányzott a déli kávém és be kellett volna már venni a déli "gyógyszerom" is. Azért még bementem a CBA-ba is, vettem süteményt a páromnak, Ő is kapjon valamit alapon. :)
Bejöttem a lakásba, első dolgom megszabadulni a cipőimtől, vöröslő fejjel hajolgattam, míg kibogoztam a cipőfűzőt, eközben párom kedveskedve megkérdezte, hogy te még nem is ebédeltél? Na, akkor éreztem, hogy most aztán kész! - felrobbanok!
Ennyit a mai nap eseményeiből. Persze itthon lehűltem, átöltöztem, kávét ittam, ettem, bevettem a gyógyszerom plusz egy algopyrint, mert a derekam...! De akkor sem veszek olyan fehér bordás izét, ami nem látszik a ruha alatt!!! :)

3 megjegyzés:

  1. Azt ne is vegyél, mert csak a kétségbeejtően naívak hiszik, hogy az ilyesmi segít. :)

    VálaszTörlés
  2. egyetértek a jóízű nevetés mindentgyógyító hatásával, csak tessék, tessék :-))

    VálaszTörlés
  3. Tudtam én, hogy nem szabad bedőlni mindenféle csoda-szerkentyűknek! :)
    És még nagyon sok dolog van amit juszt se veszek! Fogyózó tablettát sem, amit 2 pohár vízzel kell bevenni evés előtt. Naná, hogy nem éhes, ha megivott ennyi vizet! :)

    VálaszTörlés