2021. június 9., szerda

Meleg van...

...és én harmadik éjszaka nem alszom jól. Sűrűn felébredek, visszaalszom, de előtte persze sokat forgolódom. Nem igazán pihentetőek ezek az éjszakák. Majd átállok erre a melegre is, aztán remélhetőleg az éjszakáim is nyugodtabban telnek. 

Hoztam fotót a napbúcsúztató kis rigóról. Olyan szépen trillázik, megérdemli, hogy betegyem a blogomba. A környezete nem valami szép, a szemközti ház teteje. Ilyen, hát ilyen, nem tudok mit csinálni..., de a rigó nagyon aranyos! Érdemes a képre kattintani.

Itt pedig megtalálható egy régi kép egy másik, bátor rigóról.

Egy szép kép a lányomtól:

16 megjegyzés:

  1. Igazán helyes ahogy a sárga csőrét nagyra nyitja, szinte hallom is az énekét. Nálunk rengeteg van a kertben, meghálálják az énekükkel a téli etetést (minden nap kaptak almát is, de csak a földről eszik meg). Most már nem az ételért, hanem a friss vízért jönnek, nagyokat fürdenek. Megértem, mert elég meleg van.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több fotót is készítettem mire sikerült elkapnom, hogy éppen nagyra tátja a csőrét. :) Nagyon szeretem hallgatni.

      Törlés
  2. én is rájöttem, hogy árthat ez a hirtelen meleg, már menekülök a Nap elől, mit eddig kerestem -

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak estefelé merek kimenni az erkélyre, akkor már gyengül a Nap ereje. Az éjszakáim kimondottan azt mutatják, hogy megvisel ez a hirtelen jött meleg.

      Törlés
  3. A rigó nálunk is sokat trillázik, már én is akartam róla képet készíteni, de mindig a kémény mögött tanyázik. A rigó így is fotogén, hogy a háttér nem. Ilyenek ezek a nagyvárosi madárképek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenek, de régebben sikerült elkapnom egy rigót az erkélyünk korlátjára telepedve. Még szemeztünk is. Egyáltalán nem félt. Valahol itt a blogban meg is található.
      Igaz, az épp nem trillázott, csak pihengetett. :)

      Törlés
  4. Nálunk is jelen van egy fiatal rigó. Nemhogy félne, közelebb ugrál, ha nyílik az ajtó, de tisztes távolságot tart. Talán etet valakit, mert sokszor visz valami bogárfélét a szájában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos van pici rigója! Legalább többen fognak trillázni. :)
      Érdekes, csak fekete rigót látok, hova lettek vajon a sárgák?

      Törlés
  5. A sárgák bújósabbak. Késő délután néha megszólalnak (nálunk).

    VálaszTörlés
  6. Nagyon aranyos azzal a nyitott csőrével. Mikor etettem a rigókat is, kaptak mindig almát, nagyon szerették. Hamar kicsipegették.Félbe vágtam nekik.
    Anyunak volt ilyen virágja az erkélyén. Még Békéscsabáról hozta emlékként az ottani házból.
    Meleg van, sokaknak zavarja az alvását. Bár én jól alszom a meleg ellenére is. Jó az alvókám.:) Ha ennél melegebb lesz, vagyis hőség, és átmelegszik a lakás, akkor már zavarni fog. Jaj, de nem szeretem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rigók nagyon aranyos madarak és olyan szépen fújják a magukét. Sajnos nem tudom etetni őket, mert raktam már ki almát, de a szarkák mind megették. Rengeteg van itt belőlük, télen még varjak is.
      Kövirózsa és azért küldte át a képet a lányom, hogy láttam-e már kövirózsát virágozni? Láttam, de megnyugtattam, hogy ilyen szépet még nem. :)
      Ma jobb az idő, nem süt sokat a Nap, így nem tud annyira felmelegedni a lakás sem. Talán éjjel jobban fogok aludni.

      Törlés
    2. Anyué is virágzott, szép volt.

      Törlés
  7. Nálam a kertbe járnak ezt-azt a fűben keresgélni. Sajnos, a szomszédok macskái lesben állnak. Legutóbb valaki tanácsolt macskariasztó szert, s bár nem nagon hittem benne, befújattam vele a fő stratégiai heyeket. Hogy lekopogjam, eddig még nem jöttek vissza!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom a madarakat, bár bevallom a cicákat is kedvelem. :)
      Azt azért nem látnám szívesen, hogy elkapnak egy rigót, vagy cinkét, vagy bármilyen madarat.

      Törlés
  8. Most már jönnek a meleg napok, én is az árnyékot keresem, ha jövök haza ☺️ a ház még hűvös, nem melegedett át.

    Szerencsénk van, mert itt is sok rigó van, egy még költeni is akart a teraszunk gerendáján, ült is rajta vagy 2 hétig, aztán a verebek kiűzték szegényt, elhagyta a fészkét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt meg már alig vannak verebek, nem is tudom, mikor láttam utoljára verebet.
      "Jönnek a meleg napok" - sajnos. Nagyon nem szeretem a nagy meleget, ideges leszek tőle. Olyankor semmihez sincs kedvem.

      Törlés