2012. január 25., szerda

Tojáskrém

Talán fura, hogy a 2012-es év első bejegyzése egy recept, de eddig nem éreztem, hogy nahát! - olyasmi történt velem, amit szeretnék megosztani másokkal is a blogomban. Van ez így...
Akkor most miért? Nem tudom.
Régen többször is csináltam ilyen tojáskrémet, aztán a betegségem miatt leálltam vele, mert a tojás ugye, nem tesz jót az ereknek. Azóta olvastam már sokféle szakvéleményt, hogy mégis egészséges, meg hogy módjával... Ezzel a módjával egyet is értek, általában a dolgok csak módjával egészségesek és jók és hasznosak, meg minden... Hát én most úgy döntöttem, itt az idő és megengedek magamnak egy-két-három adag tojáskrémes szendvicset, no nem egyszerre és természetesen csak módjával! :) Íme a recept:

TOJÁSKRÉM, AHOGY ÉN SZERETEM (leányzómtól tanultam)

Hozzávalók:

5 db keményre főzött tojás
1 púpozott teáskanálnyi mustár (nem dijoni!)
1 késhegynyi curry por
frissen őrölt fekete bors (ízlés szerint)
só, kb. ½ mokkás kanálnyi
1 kisebb fej lila hagyma, nagyon apró kockákra vágva
kb. 2,5 dkg vaj

Elkészítése:

A tojásokat meghámozzuk, különválasztjuk a fehérjét a sárgájától. A tojássárgákat a mustárral, a fűszerekkel és a vajjal krémesre keverjük. A fehérjéket egészen apró kockákra vágjuk, majd hozzáadjuk a krémhez és alaposan elkeverjük. Megkóstoljuk, ha kell, teszünk bele még a fűszerekből. Inkább kicsit sós legyen, mert másnapra a tojásfehérje sok sót magába szív. Kenyérre kenve fogyasztjuk.

4 megjegyzés:

  1. Ez finom lehet.
    Jó étvágyat!:)

    VálaszTörlés
  2. Finom bizony! :)
    Köszönöm szépen, étvágy az van. :) Kicsit vissza kéne fogni, hajjaj...

    VálaszTörlés
  3. Örömmel üdvözöllek kedves Borka,jól mutat ez a szendvics,éhes lettem.

    VálaszTörlés
  4. Csupacska, remélem már jót ettél azóta! :)

    VálaszTörlés