2010. október 8., péntek

Hogy mi sül ki belőle?

Félkész...
Nagyon kíváncsi vagyok és kicsit bizonytalan. Olvastam egy tepsiben sült csirkemell receptet, ám én módosítottam rajta és tettem bele például gombát, ami pedig elég sok levet ereszt. Lehet, hogy levesben úszó akármim lesz végül?
Így csináltam:
Először a csirkemellet készítettem elő. Megmostam, ujjnyi vastag csíkokra vágtam, szórtam rá majdnem egy egész zacskó giros fűszerkeveréket, kevés morzsolt tárkonyt és egy picike kaprot. Meglocsoltam kb. fél citrom levével és reszeltem rá kevés citromhéjat. Ezután letakartam, betettem a hűtőbe, hagytam összeérni az ízeket.
4 db közepes nagyságú krumplit meghámoztam 2 db vöröshagyma társaságában, majd jött egy szép nagy paprika és egy paradicsom. Úgy 20 dekányi gombát megtisztítottam, szeletekre vágtam, az összes többi hozzávalót is felkarikáztam.
Olvasztott vajat öntöttem a tepsibe, leraktam a krumplikarikákat (két réteg lett) és megsóztam. Erre jött egy sor hagymakarika, majd a gombaszeletek és megint hagymakarika. Szétterítettem rajta a fűszeres csirkemell csíkokat, majd egyenletesen elosztva rászórtam a paprikacsíkokat is és a vékony karikára szeletelt paradicsomot. A tetejére szórtam még kevés sót és elszórtan vajdarabkákat. Letakartam alufóliával, most a sütőben párolódik kb. 40 percig. Ha nem ég el, akkor 40 perc elteltével kiszedem a tepsit a sütőből és teszek rá egy nagy pohár tejfölt, talán sajtszeleteket is, de ezt még nem tudom biztosan, mint ahogy azt sem, hogy mi fog ebből kisülni...?!
(A tejföllel együtt még 10 percig kell sütni!)
Majd beszámolok a végeredményről, fotókkal is készülök. Aztán, ha jó lesz, lehet utánozni, ha pedig nem sikerül, akkor jól tessék megjegyezni, megnézni, hogy ilyet nem szabad csinálni! :)
Kész!
Valamivel később:
Már jól is laktam, nekem nagyon ízlik, a citromlétől kicsit pikáns az íze és a fűszerek is jól megférnek egymással. Valóban kissé levesesre sikerült, de velem nem tolt ki! - megdöntöttem csöppet a tepsit és egy kis lábasba átmeregettem a levét, tettem bele csipet őrölt borsot, egy darab füstölt sajtot, tűzön besűrítettem, így lett sajtszósz is a rakott csirkéhez.

7 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, bár magamnak a citromlét biztosan kihagynám, de a többi nyammm... :))

    VálaszTörlés
  2. Ja, és látom, Te is olyan tepsit használsz, amilyet én - nekem ez a fajta tepsi az, ami a legeslegjobban bevált, elbújhat mellette minden csoda-teflon- és egyéb bevonat.

    VálaszTörlés
  3. De jól hangzik, és nagyon guszta.
    Én is magamra szoktam formálni a recepteket. Tárkony és kapor- bizarr párosítás- de én is találok ki extrém dolgokat, és többnyire be is jönnek.
    Ahogy olvasom, neked is bejött...
    A teflon csodák helyett én is nagyanyáink tepsijeire szavazok inkább.
    Nekem is van valami ehhez hasonló.:)))

    VálaszTörlés
  4. Tepsi azonosságunk -is- van :)))
    Mint már annyiszor, ezen sincs mit csodálkoznom. (Van egy kisebb, pont kettőnknek jó, meg a nagyobb, ha kiegészül a család. A kedvenceim! a tepsik- is:))

    VálaszTörlés
  5. Van ám teflon, meg egyéb bevonatos, meg kerámia és bordás, kör és szív alakú, ilyen zománcozottból még egy, csak az nagyobb. Tepsi van bőven, tele van velük a sütő, amikor sütni akarok, ki kell szedni előbb az összeset, na azt a csörömpölést...! :) Római tálam még nincs, már nem is fogok venni, pedig lányom szerint, ha ezt abban sütöttem volna, nem lett volna ilyen sok leve, mert a tál is beszív belőle valamennyit. Nem csak a mamámtól, de a lányomtól is van még mit tanulnom. Ő nagyon szeret és tud is sütni, főleg sütiket, a hétvégén is gyönyörű tortát sütött Kicsilány szülinapjára.

    VálaszTörlés
  6. Elkészítettem, a tárkony nélkül, finom lett, kösz.a receptet.

    VálaszTörlés