2010. szeptember 21., kedd

A Nemzet Színésze

Ezt a címet és a velejáró juttatást most Haumann Péter kapta. Sokszor láttam őt élő előadásokon színházban, de TV-játékokban és filmen is, szinkronizálásait is ismerem. Nagyon örülök a választásnak, méltó utódja Kállai Ferencnek, aki végrendeletében megnevezett valakit, hogy Haumann Pétert, vagy mást, azt én nem tudom, de szerintem, ezzel a döntéssel ő is egyetértene.
Soha nem felejtem el azt az estét, amikor a Macskákban énekelte az öreg színházi macska dalát - főiskolások ültek, álltak a nézőtéren mindenhol és a közönség tombolva ünnepelte Haumannt.
Puzsér szerepe Molnár Ferenc: Doktor úr c. darabjában -, hogy én mennyit nevettem! Mensáros Lászlóval az Öltöztetőben..., sorolhatnám még, de nagyon hosszúra sikeredne az a felsorolás. Itt megtalálható szerepeinek (igaz, nem teljes) listája.
Kívánom neki, hogy még sokáig élvezhesse a közönség szeretetét, és adjon nekünk sok szép estét, felejthetetlen élményt. Az eddigieket pedig, én a magam és hiszem, hogy sokunk nevében, nagyon KÖSZÖNÖM!

6 megjegyzés:

  1. Egyetértek és csatlakozom:)Nár nem láttam élőben, de a képernyőn keresztül is érezhető és élvezhető a tehetsége, játéka. Méltó a Nemzet Színésze címre, valóban.
    (Bárcsak az élet más területein is lennének ilyen telibetaláló döntések...)

    VálaszTörlés
  2. én úgy emlékszem, hogy a SZokratesz védőbeszédével tűnt fel először, akkor került Budapestre..., mostanában meg az tűnt fel, nekem, hogy milyen ragyogóan, kifejezően énekel (merthogy akkor is , abban is remek szinész ill. előadó, aki rendkuivül "gazdag" és "gazdagító"...

    VálaszTörlés
  3. 25. Színház: Szókratész védőbeszéde -nekem is felejthetetlen élmény.
    Sokoldalú színész.
    Szerintem is telitalálat volt, hogy őt választották.
    Kállai végrendeletéről nem hallottam, de nem csodálkoznék, ha őt nevezte volna meg.

    VálaszTörlés
  4. Részlet egy erről szóló cikkből:

    - Pedig állítólag most nem volt vita, egyöntetűen szavaztak önre Kállai Ferenc utódaként.

    Haumann: Ez a legtragikusabb a dologban. Ahhoz hogy valaki a Nemzet színésze lehessen, egy másiknak el kell mennie. Ezen elszomorodtam, és eltűnődtem egyben, hisz egyszer majd az én helyemre is jön valaki. De nagyszerű érzés, hogy felhívott Kállai Feri felesége is, és azt mondta: Feri úgy gondolja - nem gondolta, hanem gondolja! - hogy ez engem megillet.

    - Jóban voltak Kállaival?

    Haumann: Nem túl sok munkában hozott össze minket a sors, de ő volt az az ember, az a színész, aki, ha megnézett egy produkcióban, és tetszettem neki, vette a fáradtságot, és felhívott utána, hogy megnyugtatásul közölje: jó voltam.

    VálaszTörlés
  5. Többször láttam csak a tv-ben, szeretem a játékát, örültem hogy Ő lett a Nemzet Színésze.

    VálaszTörlés
  6. Csupacska, végre! :) Már megijedtem, hogy valami bajod van.

    VálaszTörlés