2010. április 10., szombat

Nem csak felettem,

de a blogom felett is múlik az idő. 2006-ban pontosan ezen a napon kezdtem el írni. Nem ez volt az első, a freeblogon kezdtem, de ott olyan macerás lett a blog szerkesztése, hogy inkább áttelepedtem ide és itt is ragadtam. Jó itt, kényelmes, tudom, hogy mit és hol találok, tudom változtatni a hátteret, lehet bütykölni. :)
Néha, csak úgy kíváncsiságból nyitottam itt-ott blogot, de mindig megállapítottam, hogy a spot kényelmesebb, persze az is lehet, hogy egyszerűen csak megszoktam. Mindegy is, a fő, hogy még maradok egy darabig, hacsak nem jön egy mindent elsöprő Alkotói Válság! :) Mert az olyan ám, hogy egyszer csak itt van és nem tudok ellene tenni semmit. Ki kell várni amíg őkelme elunja magát nálam és végre odébbáll. Közben lehet búcsúzkodni az olvasóktól, de sokszor azért nem illik ezt eljátszani, mert az ember gyereke meg a szava hitelét veszti. Nem is teszem többé, inkább nagyokat hallgatok majd és amint Alkotói Válság helyet cserél Ihlet kisasszonnyal, szépen csendben visszajövök. :)
Holnap április 11. lesz, nevezetes nap. Kedves (legkedvesebb!) költőm születésnapja. Négy éve is ezzel kezdtem a mondókáimat, most sem feledkezhetem meg róla. Hogy ki Ő? Van aki nem tudja? - nem hiszem!
József Attila:
KI VERNÉ FÖL LELKÜNKBEN A LELKET?

A meddő dombok homlokából
Kiemeltük a csillagvizsgáló gondolatokat,
Föl, föl a magasságig
Repülőgépeket hajigálunk
És roppant, visszahulló pályájukkal
Kipányváztuk a madarak birodalmát,
Mozdonyokkal korcsolyázunk messze földre
És kantárt holnap elektromos hajókból dobunk
A sörényes, üvöltő tengerekre,
De emberek, emberek!

Ki venné újból észre,
Hogy le kell sikálni asztalainkat,
Ki mondaná meg az asszonyoknak,
Hogy kisöpörhetik a szomorúságot,
Ki ültetne kerteket szemünkbe,
Ki verné föl lelkünkben a lelket?

12 megjegyzés:

  1. 2006 óta!Ejha, ez aztán igazán szép blog-idő:)Gratulálok és köszönöm a sok-sok szép percet itt!Még sokáig szeretnék idejárni, persze a szünetek-hallgatások csöndje is belefér, nagyon megértem... hmm, nagyon ismerős az Általad említett Ihlet kisasszony, még inkább az a bizonyos Válság úr(nálam nem alkotói, hanem hangulati+időhiány válság:)

    József Attila napja ez,de az év többi napja is az övé- a kötet még mindig, és immár örökké ott van mellettem, álom-őrzőként is :)
    A Te lelkednek nincs szüksége rá, de bizony sokaknak nem ártana fölverni a lelkükben a lelket...
    Nagyon jó verset tettél ma is ide! De hát a mi legkedvesebbünk mindig aktuális...

    VálaszTörlés
  2. És ha még hozzávesszük a Nagykönyves időt is, az aztán már tényleg jó sok! - mi meg azóta ismerjük egymást. :)
    Úgy tudtam, hogy Te fogsz reagálni elsőként (egyelőre egyedüliként is) erre a bejegyzésre!!! :)
    József Attila kötete nekem is állandóan kéznyújtásnyira van, "lehet nélküle élni, de nem érdemes". Ez a vers is gyönyörű üzenet, csak figyelni kell rá, igaz? Mi tudjuk, jó volna, ha minél többen tudnák!

    VálaszTörlés
  3. József Attila verseskötete nálam is a nagy kedvenc.
    De ha még élne, hogyan vélekedne erről a szavazási herce-hurcáról?

    VálaszTörlés
  4. Éljen soká a blog és gazdája! :)

    VálaszTörlés
  5. Bikfic köszönöm, köszönöm, köszönöm! :) A sok-sok segítséget külön is köszönöm!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Boldog blog-szülinapot Neked, még sok kedves olvasnivalót magunknak :)
    Köszönöm a verset, ezt nem ismertem, de nagyon tetszik. Nekem is legkedvesebb költőm.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Vackor és nagyon szívesen! :)

    VálaszTörlés
  8. csatlakozom a jó s szép szavakhoz...
    egyik kedvenc sorom nekem is ez a "Ki verné föl lelkünkben a lelket?" (aki meg irta, persze, hogy kedvenc költő..:)

    VálaszTörlés
  9. én is kacsintgatok a blogspot felé (ott is vannak blogjaim -bár inkább régi naplók) de pl. a mai videokat is már csak ott tudom működtetni! (a html szerkesztőben)

    VálaszTörlés
  10. Én nem értem, hogy miért olyan nehézkes a freeblogban a szerkesztés? Nem létezik, hogy ne tudnák megoldani, elvégre itt működik, akkor ott miért nem?

    Öröm a szívemnek, hogy József Attilát ti is szeretitek, nem véletlen, azt hiszem! :)

    VálaszTörlés
  11. A Költészet Napjának megcsúfolása volt a választási hercehurca,(ez persze csak az én véleményem!)Köszönöm az írásaidat,teljesen magaménak érzem mindet!

    VálaszTörlés
  12. Jó, nagyon jó amikor az ember lánya rokonlélekre talál! :)

    VálaszTörlés