2010. március 21., vasárnap

Tegnapi telefonbeszélgetésből

Az én drága "kicsi" lányom, miközben bőszen inti csemetéit, hogy mosás előtt nézzék meg a ruhák zsebeit, nehogy bennük maradjon valami, nos... kimosta a telefonját, kicentrifugázta, még jó, hogy ki nem teregette! :) Szárítani azért próbálja, hátha visszanyerhető a sok kimosott telefonszám...
Én nem nagyon hiszem, de a mai kütyüktől minden kitelik, még az is, hogy szeretnek fürödni!

Most értesültem arról is, hogy Kislegény beceneve a suliban: Dinamit. Hogy mivel érdemelte ki? Az osztálytársai rájöttek, hogy sokáig és nagy-nagy türelemmel viseli, ha piszkálják, aztán egyszer csak felrobban és akkor jobb nem a közelében lenni! Nagyon tud haragudni, de verekedni nem szeret. Legalább már tudják a gyerekek, hogy mire számítsanak.

Lift, falfelület reklám céljára eladva. Jelenleg két "egyiketsemszeretem" politikus képe mosolyog a függőlegesen közlekedő gyanútlan utasra. Kicsilány nézi egy darabig, majd megkérdezi, hogy na és hol van XY? Mamika mondja, hogy ott a falon, láthatod. Az nem lehet, őt láttam az iskolában és neki sokkal kerekebb a feje. Mamika elmagyarázta a reklám lényegét: jobbat és szebbet mutatni a valóságnál... (Választások előtt pláne!)

A '48-as márciusi forradalomról beszélgetnek. Kicsilány mindent ért, csak az nem fér a fejébe, hogy attól mert Petőfiék "kitépték, vagy eltépték" a 12 pontot, attól miért tört ki forradalom? Lányom elképedve néz rá, ezt meg honnan veszed, hol tépték ki a 12 pontot?! Hát a nyomdában, ott, ahova vitték. Nagy nevetés - nem kitépték, hanem kiszedték! (Magyarázat következik a régi nyomdai gépek és nyomdák működéséről. Talán már az iskolában gondolni kellett volna erre, hiszen honnan tudhatná egy 10 éves, hogy mit jelent a nyomdai szedés. Vajon még hány mai gyerek nem tudja, hogy hogyan is szedték ki régen a könyvekhez egyenként a betűket? Az is igaz, hogy úgy tanul a gyerek, ha kérdez. Az iskolában biztos senki nem kérdezett...)

4 megjegyzés:

  1. Aranyos ez a 12 pontos "kitépés":)
    Ami nekünk egyértelmű, azt néha magyarázni kell.
    No de bizony sokszor fordítva is igaz, én már annyi mindent nem értek, ami a gyerekeknek olyan, mint az egyszeregy.(Főleg a mindenféle technikai, médiás, számítógépes kütyük felfoghatatlanok.)

    VálaszTörlés
  2. Így igaz. :) Kicsilánynak az informatika óra például játék-óra, olyan, mintha egész órán csak játszanának. :)
    Ugyanakkor a minap olvasgatta az Icinke-picinke verses könyvet és azt kérdezte, hogy mi volt régen április 4-én? Az a könyv még mamikáé volt és csokorba szedve ott vannak az április 4-re szóló versek. Nem is jutott eszünkbe, hogy tényleg, ezek a gyerekek már ezt sem tudják. Anno pedig hogy fújtuk, hogy április négyről szóljon az ének...

    VálaszTörlés
  3. A gyerekszáj a legviccesebb, legaranyosabb!
    Igen, ezeknek a gyerekeknek fogalmuk sem lehet arról, ami nekünk még természetes volt.

    Ez a háttér nekem nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Tegnap bütyköltem. :) Nekem is tetszett, azért is raktam fel. :)

    VálaszTörlés