2008. február 27., szerda

Napközben

Nem volt meglepetés, Apó meglátta a kész széket, elmosolyodott és közölte, hogy tudta, hogy nem fogom kibírni másnapig. Azt hiszem, Apókám ismer engem. :)
A porszívót ma kipróbáltam, élmény volt. :) Most egy darabig nem lesz gond a takarítás. (Amúgy nem a kedvenc elfoglaltságaim egyike, de olyan régóta vártam rá!) A régi már a pincében tölti jól megérdemelt nyugdíjas éveit. Nem dobjuk ki - mondta Apó - hátha még szükség lesz rá...(?)
Tegnap, ráadásként, jött ez a vidám kis virág is. Nevét nem tudom, azt sem tudom, hogy évelő, vagy nem, mindenesetre adtam neki vizet, azt gyorsan felszippantotta és most vidáman mosolyog az állványon.
Este a neten böngészgettem és ezt találtam:
PRIMULA
(részlet)

Melegben tönkre megy.

Az ideális hőmérséklet a primulák tartására 13-16°C között van. Alacsony hőmérsékleti igénye és magas fényigénye miatt is célszerű az ablakban tartani, különben nagyon hamar elpusztul. Sajnos ezt a primulatulajdonosok nem tudják, és csodálkoznak, ha növényük egy hét leforgása alatt tönkremegy. A déli fekvésű lakóhely ideális számára.

Az öntözés is kritikus pont a primula életében. Ha jól érzi magát, hónapokig is virágozhat. Ehhez hetente egyszer, szárazabb levegőjű lakásban kétszer öntözzük meg, de arra feltétlenül ügyeljünk, hogy a növény ne álljon vízben. Túlöntözés esetén a növény egyszerűen elrohad.

6 megjegyzés:

  1. Ez alán primula, nem? Olyan nemes-kankalin megjelenése van...Szép. Színes és tavasztígérő :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is primula. Szép, érdekes fajta.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a segítséget! :) Majd megnézem, hogyan kell gondozni, mert ilyenem még nem volt. Nagyon kedves kis virág!

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom, ki ez a mogul, lehet, de oda nem klikkelnék a világért sem...Lehet, üldőzési mániám van és vírus-félszem?

    VálaszTörlés
  5. Már töröltem is! Én is óvatos vagyok az ilyen megjegyzésekkel.

    VálaszTörlés