2007. július 10., kedd

Csak az országút öreg?

Utálom, hogy egy ideje semmihez nincs kedvem. Utálom, hogy nem tudom megrázni magam, hogy leperegjen rólam ez a bánatos akármi! Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem tudom, miért vagyok ilyen. Tudom, csak azt is tudom, hogy nem egészen jogos ez a nagy semmisemérdekel és mindenrossz érzés, mert nem így van. És én mégis rosszul érzem magam a bőrömben.
Csak ülök (mert nem is akarok mást csinálni) és várom, hogy elmúljon. A kedvem, tapasztalatból tudom, előbb-utóbb visszatér. Mindig ezt csinálja!
Az élet meg olyan, amilyen. Nem jó, hogy az ember már csak visszafelé tud nézni, emlékekben tud élni. Annyi mindent szeretnék még csinálni, de már nem lehet. Megköti a kezem, a lábam a kor, a betegség, a körülmények. A lelkem még szárnyalna, de lehúz a földre a valóság, amit nem lehet elfelejteni, csak pillanatokra.
Vannak dolgok amik szépek most is, persze, de a lényegen az a kevés jó sem változtat. Szembe kell nézni a valósággal és meg kell békülni vele. Na, ez az ami nekem nagyon nehezen megy. Belenyugodni abba, hogy tulajdonképp ennyi volt. Ami ezután jön, az már csak pótcselekvés, mert az ember mindenbe próbál belekapaszkodni, hogy nehogy azt kelljen egyszer mondania magának, hogy ennek már nincs sok értelme...
Mindenkinek olyan az élete, amilyenné teszi magának. Nekem ilyet sikerült összehoznom. Ez van. És ez még nem is olyan rossz... - mondják mások...

6 megjegyzés:

  1. Ennyi? Nagyon ismerős érzés...
    Belenyugodni úgyse lehet. Elfogadom. Hisz magamnak csináltam (azért a kor, a kór, a soss és társaik is "besegítettek", ezzel mentegetem én magam :)
    Tulajdonképpen ennyi. Ha a nagy vonalakat nézem, igen.Most az apró vonalakkal kellene foglakozni lassan. Azokon tán még lehet finomítani. Kihozni még magunkból valamit?
    De mikor??? A hétköznapok úgy sodornak!

    VálaszTörlés
  2. Hajjaj, ez az, amin nem lenne szabad töprengeni - mondom én, aki szintén nagy elkedvetlenedő vagyok. Apró célok kellenek, igen, minél élvezetesebb célok, ez az egyetlen ellenszer. Hajrá, Mila, menni fog. :)

    VálaszTörlés
  3. Mila kár, hogy az én 89 éves anyukám nem él már. Most azzal kezdené, hogy jól "lekislányozna". Az ő specialitása - többek között- az volt, hogy minden kornak megvan a maga szépsége, amit ki kell élvezni. Ezt nagyon tudta mondogatni. De eszerint élt is. Egyik vesszőparipája az volt, hogy minden nap ki kell menni a lakásból. (Most nem a napi bevásárlásra gondolok.) Akár esik, akár fúj. Látogatni idősebbet, vagy megnézni egy kiállítást, vagy bejárni az új áruházat stb. Mozgásban lenni, érdekeljen más is, ne csak a napi dolgok. Sajnos én nem tudom úgy előadni, meg kevés is a hely. Majd egyik bloggerbálon elmondom. De akarni kell! Neked is megy!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kedves biztatásokat. Összeszedem magam, ígérem. Örömök azért vannak - azok a jóságok. :) A hangulatom néha rosszabb, mint ahogy a körülmények indokolnák, de ilyen mindig volt, fiatalabb koromban is. Ezért írtam, hogy tudom, hogy nem jogos ez a fenenagy búbánat! :)
    Tyria, a baj csak az, hogy nekem pont az egyik legnagyobb bánatom, hogy nem tudok minden nap kimenni az utcára! És nem azért mert lusta vagyok. :(

    VálaszTörlés
  5. Ez a bolond, ingadozó időjárás is kikészít mindenkit. Nem is normális: egyik pillanatban 35 fok, a másikban 15. Egyszerűen nem tud átállni a szervezet. Ez aztán lecsapódik mindenben.

    VálaszTörlés
  6. Samu, egész biztos, hogy ez is belejátszik a dolgokba. A szív és érrendszeri betegségben (ez vagyok én) létezőknek pedig kimondottan árt. Hát, azért valahogy megpróbálom átvészelni ezt a nyarat, aztán a következőt és így tovább... :)

    VálaszTörlés