2007. május 31., csütörtök

Kacinka dobta a labdát,

én meg elkaptam.

1. Mi a legjobb az utazásban?
2. Hova utaznál legközelebb Magyarországon?
3. Hova utaznál legközelebb külföldön?
4. Mi volt eddig a legjobb utazási élményed?
5. Mi a legkülönlegesebb utazós álmod?

Ezekre a kérdésekre kéne válaszolni.
Mi a legjobb?
Nekem az, hogy új szépségeket, tájakat, embereket ismerhetek meg. Utazás közben nem szeretek beszélgetni, bámulok ki az ablakon, nézem az elsuhanó tájat, az embereket, házakat, találgatom, hogy kik lakhatnak benne, mivel foglalkozhatnak. Figyelem a fákat, az égen a felhőket, a virágokat, a legelésző állatokat, a kis felbukkanó tavakat, patakokat, hidakat, a földeken a termést, a locsoló berendezést, mindent! És szeretem figyelni a velem együtt utazó embereket, hogy ki, mivel tölti az utazás idejét. Érdekes tanulmányt lehetne írni belőle. Na szóval, szeretem az utazást úgy, ahogy van, nem szoktam unatkozni.
Hogy itthon hova is utaznék legközelebb?
Hegyekbe! Mindegy melyikbe, csak hegy legyen. Víz mellett vagyok minden nyáron, rámférne már egy kis változatosság, mert az, mint tudjuk, gyönyörködtet. És én szeretek gyönyörködni és megadatott, hogy tudok is. Higgyétek el, ez igen nagy adomány. Sajnálom azokat az embereket, akik nem veszik észre a szépségeket, pedig mennyi van! - akárhol meg lehet találni, csak nyitva kell legyen rá a szemünk és a szívünk.
Külföldön hová?
Évek óta vágyom Máltára, annak ellenére, hogy az éghajlata nem igazán nekem való. Mennék még Spanyolországba, Olaszországba, megnézném a finn tavakat, az északi fényt, a sivatagot, Vietnámot, a Nasca-vonalakat, Kambodzsában Angkort, szeretném megnézni az egész Földet, minden országát! Sajnos az egészségem és Apó kora miatt legfeljebb az itthoni Balatonig jutunk el. De van az Internet, a különböző ismeretterjesztő TV-csatornák, ha nem is tökéletes az élmény, de mégis valami. Ez van.
Legjobb utazási élmény?
Sok volt és mind más. Nincs olyan, hogy legjobb. Olyanok ezek az élmények, mint a gyerekeim, mindegyiket szeretem, csak másképp. Nem lehet a különböző dolgokat összehasonlítani. Nem is akarom. Az azért nagy dolog volt, hogy egy teljes hónapig járhattam Párizs utcáit!
Legkülönlegesebb utazós álmom?
Valódi álom, vagy átvitt értelemben vett? Épp a napokban álmodtam, hogy Apó helyett nekem kellett valahová külföldre utazni repülővel és mindezt az indulás előtt 2 órával tudtam meg. Azt a kapkodást! Mindent csak bedobáltam a sporttáskába és tudtam, hogy valami nagyon fontos itthon fog maradni. Nekem még zuhanyozni kellett, fésülködni, stb és valahogy a reptérre is ki kellett volna érni. Annak, hogy az utazás előtt 1 órával legyek kint, már így is lőttek, de amikor Apó azt mondta, hogy ágyneműt is kell vinnem magammal, hát akkor én gyorsan elmenekültem ebből az álomból és felébredtem.
Egyébként a legkülönlegesebb vágyálmom, hogy hajóval körbe utazhassam a Földet. Úszni nem tudok, lassan már járni se, nem vagyok mai csirke, tehát elég különleges álom és szerintem álom is marad. Azért nagyon, de nagyon szeretnék elutazni, legalább még egyszer életemben, valamelyik szép országba!

4 megjegyzés:

  1. van egy-két egybevágó álmunk...:))

    VálaszTörlés
  2. Legyetek egy kicsit gyakorlatiasabbak! Cserére nem gondoltatok még? Kac - a nagy vízrevágyó- elmegy Bori helyett a Balcsira, Bori meg - szeretne kicsi hegyet mászni - felmászik Kacinkáékhoz minden nap az emeletre, öntözni a virágokat, amíg ők a Balcsinál nyaralnak. :-)

    VálaszTörlés
  3. Én el is lennék a kislegénnyel, kisleánnyal a nagy vízben...:))

    VálaszTörlés
  4. Tyria, félreértettél! Én nem hegyet mászni akarok, hanem ott egy kényelmes házikóban pihenni, szívni a finom friss levegőt, ott mindig hűvösebb van. Séta is belefér, csak ne legyen hosszú és meredek az út. :)

    VálaszTörlés