2006. december 21., csütörtök

Recept

PÜSPÖKKENYÉR

Ebből az adagból két rúd lesz:
8 db tojás, 30 dkg cukor, 30 dkg liszt, 15 dkg mazsola, 15 dkg darabos dió vagy mandula, 15 dkg aszalt gyümölcs, 10 dkg zselé cukorka (el is lehet hagyni, csak akkor cukrozott, aszalt gyümölcsöt kell többet használni), 2 szelet sport csoki, margarin, kevés liszt a forma kikenéséhez.

Először a sütőt bemelegítjük. A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a mazsolát (én előzőleg rum aromás vízben áztattam kicsit), a darabos diót-mandulát, a feldarabolt aszalt gyümöl­csöt (megmosott, kimagozott datolya), az apróra vágott zselé cukrot és az apró kockákra vágott csokoládét, végül közékeverjük a lisztet, melyben előzőleg elkevertünk egy késhegynyi szódabikarbónát. A tojásfehérjéket keményre verjük majd óvatosan a tésztához keverjük. Kivajazott (margarin is jó), lisztezett formákba öntjük, lassú tűzön (nálam, a gáztűzhelynél 4-es fokozat) megsütjük. 20 percig nem szabad a sütő ajtaját kinyitni! (Kb 3/4-1 órán át sütöm) Tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e. Ha kész, hagyjuk kihűlni, kiborítjuk a formából és porcukorral, sűrű hálójú teaszűrő segítségével, alaposan behintjük, esetleg olvasztott csokoládéval bevonjuk.

A hozzávalókat lehet változtatni, ki mit szeret, csak az arányokat kell betartani. Én most nem használtam zselét, viszont vettem egy zacskó havaii mixet (ebben van sokféle gyümölcs, mogyoró, mandula, dió is), tropi mixet, datolyát, mazsolát, csokit és még egy kis mandulát. Most ezekkel sütöttem. Lehet próbálkozni más ízekkel is!

Még szilveszterkor is lehet enni, nem romlik meg! - már ha marad! :)

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm, Borka a receptet, ezt ma megsütöm,és NEM eszem meg, nem , nem,nem. Legalábbis megpróbálom nagyon. :)
    A válaszleveled, az , nem jutott el hozzám, ki érti miért, nem csak a tied nem.
    Bezzeg a "vegyen izét ócsón csak ma" az megtalál.
    Pedig Neked örülnék:))
    kacinka
    @freemail.hu

    VálaszTörlés
  2. A freemail csinál ilyen vicceket! Nem az első eset. :( Majd írok másikat, jóóóóóó? :) Sajnálkoztam benne...

    VálaszTörlés
  3. Jóóóó!
    Te, figyí, ebbe a sütibe nincs Ráma, vagy hogy, én nem tettem bele, de, hogy mi sül ki belőle????
    Kicsit izgi, hogy jó lesz-é:)Most sül...
    kacinka

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus lett, én tettem bele egy tábla fekete csokit, a Ráma se hiányzott...
    És csak egyetlenegy pici szeletet kellett megennem, minőségellenőrzés céljából...
    És a töltöttkáposzta meg a krumplisaláta még csak holnap készítődik. Fontossági sorrend, ugye...
    Mégegyszer köszönöm!
    kacinka

    VálaszTörlés
  5. Jaj de jó! Örülök, hogy sikerült és izlik! :)
    Ebbe nem kell semmi Rama, inkább olyan piskótaszerű a tésztája. A margarin csak a forma kikenéséhez kell, hogy ne ragadjon bele. Jó ég, egy egész tábla fekete csoki! Biztos kellemes, bár én nem vagyok nagy csokifogyasztó :), de ebben a csoki kicsit megolvad és nagyon finom tud lenni. :)
    Én még nem ettem belőle, bár erős a kisértés... :))

    VálaszTörlés